دانشگاه علوم پزشکی قم: مردم در خانه بمانند دانشگاه علوم پزشکی قم: مردم در خانه بمانند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دانشگاه علوم پزشکی قم: مردم در خانه بمانند

دانشگاه علوم پزشکی قم: مردم در خانه بمانند

خبرگزاری ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه جای نگرانی نیست و مردم به شایعات توجه نکنند، گفت: قم هنوز وارد مرحله بحرانی نشده است.

 دکتر قدیر در گفتگویی با بیان اینکه تیم پزشکی با جدیت در بیمارستان های در نظر گرفته شده از جمله کامکار و فرقانی آماده خدمت رسانی هستند، افزود: این بیماری چیزی نیست که قابل کنترل و درمان نباشد به شرطی که مسائل بهداشتی رعایت شود.

وی با بیان اینکه مهمترین علائم این بیماری تب شدید و تنگی نفس است، تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده این علائم به بیمارستان مراجعه کنند و در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی مراجعه به درمانگاه‌ها کفایت می کند.

دکتر قدیر با بیان اینکه مهمترین راهکار در این شرایط حفظ آرامش، ایزوله خانگی است، افزود: مردم تا حد ممکن در خانه بمانند و حتی در صورت تعطیلی مدارس از مسافرت خودداری کنند.

وی گفت: مهمترین راه انتقال این ویروس از طریق دست است بنابراین باید دست ها مرتب با آب و صابون شسته شود.

دکتر قدیر با بیان اینکه فقط افراد نزدیک به بیماران و کسانی که در مکان های شلوغ هستند به ماسک نیاز دارند، تاکید کرد: همه افراد نیازی به ماسک ندارند، چرا که استفاده زیاد از ماسک خود باعث بیماری می شود.

وی گفت: در حال حاضر آزمایش ها به صورت یک روزه در تهران انجام می‌شود و به دنبال این هستیم که آزمایش های کرونا را در قم انجام دهیم.

دکتر قدیر گفت: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند چرا که قم هنوز وارد مرحله بحرانی نشده است.

حتما بخوانید:  اطلاعیه وزارت دفاع درباره شهادت فخری‌زاده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تنها مرجع رسمی در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: اخبار مربوطه نیز فقط از طریق رسانه ملی و رسانه های رسمی منتشر می شود.

دکتر قدیر تاکید کرد: افراد مسن و سیگاری بیشتر در معرض هستند و کودکان و افراد جوان از احتمال ابتلای کمتری برخوردارند.

وی گفت: علائم سرماخوردگی نشانه بروز و ابتلا به کرونا نیست .

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *