درباره جدیدترین و عجیب‌ترین نوع گشت ارشاد درباره جدیدترین و عجیب‌ترین نوع گشت ارشاد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / درباره جدیدترین و عجیب‌ترین نوع گشت ارشاد

درباره جدیدترین و عجیب‌ترین نوع گشت ارشاد

خبرآنلاین: اقدام عجیب عوامل یک برنامه و انداختن لیزر روی تماشاگر را ببینید. گفته شده لیزری که روی تماشاگر این برنامه انداخته شده است برای تذکر پوشش این تماشاگر بوده است.

در همین رابطه بهتاز اقبال، منتقد سینما در یادداشتی نوشت:

لیزر انداختن روی تماشاگر حاضر در استودیوی ضبط برنامه برای هشدار دادن به او، جدیدترین نسخه‌ی نهی از منکر است. این کار را در کنسرت‌ها هم می‌بینیم. در کنسرت‌هایی که خواننده کمی ریتم تند و آهنگ‌های شادی داشته باشد، مسئولینِ امنیت کنسرت، با لیزر دنبال مردها و به‌خصوص خانم‌هایی می‌گردند که اندکی به خودشان پیچ‌وتاب ریزی می‌دهند.

آن‌جاست که لیزر را به سمت شخص مورد هدف قرار میدهند تا به او هشدار بدهند که زیاد به خودش تکان ندهد و سر جایش بنشیند. نهی از منکر با لیزر! روشی نوین برای سانسور، تارومار و زیر فشار و رادیکال بردن.

سال‌ها پیش کمیته بود؛ آن‌ها مستقیماً وارد عمل می‌شدند. تعارف نداشتند و همان وسط خیابان، سر هیچ‌وپوچ، طرف را خفت می‌کردند و گاز انبری می‌بُردند.بعدترها چیزی آمد به نام گشت امنیت اخلاقی. این‌ها هم البته اگر پایش می‌کشید به طرفه العینی خفت می‌کردند، اما نکته این‌جا بود که چون نام‌شان با «امنیت» و «اخلاق» پیوند خورده بود، به هر حال کمی رعایت می‌کردند. سعی می‌کردند مستقیماً وارد عمل نشوند و به‌اصطلاح «ارشاد» کنند.ولی در نهایت آرام‌تر باز سوار ماشین‌ات میکردند.

حالا ظاهراً وارد دوران جدیدی شده‌ایم. حالا کار به جایی رسیده که آدم‌هایی «گشت ارشاد»طور و مانند تک‌تیراندازها منتظرند تا مردم را از منکر نهی کنند. در رویارویی با کمیته، بهرحال کسانی به شکل فیزیکی بالای سر ما حاضر بودند.

حتما بخوانید:  بهبودی زن ۱۰۳ ساله سمنانی از کرونا

آن‌ها را می‌دیدیم. می‌دانستیم نسبت به چه کسی حس انزجار داشته باشیم. اما حالا کار به جایی رسیده که دیگر فقط باریکه‌ی یک نور قرار است سانسورمان کند. نه آدمی در کار است، نه حس انزجاری که لااقل خودت را با نگاهی تنفر برانگیز خالی کنی. هر چه هست نوری‌ست که به تو در تاریکی حمله‌ی انتحاری میکند و نمی‌دانی با آن باید چه بکنی و این خطرناک‌تر از همیشه است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *