درخواست ترامپ از ملک سلمان؛عربستان تایید نکرد درخواست ترامپ از ملک سلمان؛عربستان تایید نکرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / درخواست ترامپ از ملک سلمان؛عربستان تایید نکرد

درخواست ترامپ از ملک سلمان؛عربستان تایید نکرد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، ترامپ در توئیت خود نوشت: «به تازگی با ملک سلمان صحبت کردم و به وی توضیح دادم که به دلیل آشفتگی و ناکارآمدی در ایران و ونزوئلا، درخواست دارم که عربستان تولید نفت خود را شاید تا ۲ میلیون بشکه افزایش دهد تا این اختلاف (عرضه و تقاضا) را جبران کند… قیمت ها خیلی بالاست… وی موافقت کرده است.»

وی توضیح نداد که آیا منظورش ۲ میلیون بشکه در روز بوده است یا نه.

بر اساس گزارش رسانه های سعودی، در جریان این مکالمه تلفنی، پادشاه عربستان و ترامپ بر ضرورت حفاظت از ثبات بازار نفت و تلاش های کشورهای تولید کننده به منظور جبران هرگونه کمبود احتمالی در عرضه نفت تاکید کردند.

اما در گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های سعودی اشاره ای به قصد عربستان مبنی بر افزایش ۲ میلیون بشکه ای تولید نفت این کشور نشده است. مقامات نفتی عربستان اظهارنظری در این باره نکرده اند.

حداکثر ظرفیت تولید نفت عربستان ۱۲ میلیون بشکه در روز است، اما این کشور تاکنون هرگز این میزان از تولید را امتحان نکرده است.

عربستان ادعای ترامپ نفتی را تائید نکرد

عربستان پیام منتشر شده در صفحه توییتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر موافقت ریاض برای افزایش تولید نفت را تائید نکرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عربستان روز شنبه اعلام کرد که «ملک سلمان» پادشاه این کشور با ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تلفنی صحبت کرده، اما در این گفت و گو اشاره ای به تولید اضافه ۲میلیون بشکه نفت این کشور چنانچه ترامپ مدعی آن است، نشده است.

حتما بخوانید:  مولاوردی: در احکام دانشجویان تجدید نظر شود

بیانیه ای که در خبرگزاری دولتی عربستان در این زمینه منتشر شده، حاکی است: در جریان این گفت و گوی تلفنی، دو طرف بر لزوم تلاش به منظور حفظ ثبات بازارهای نفت و رشد اقتصاد جهانی تاکید کردند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *