دروغگوییِ چینی‌ها درباره اثربخشی سینواک دروغگوییِ چینی‌ها درباره اثربخشی سینواک | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دروغگوییِ چینی‌ها درباره اثربخشی سینواک

دروغگوییِ چینی‌ها درباره اثربخشی سینواک

برترین‌ها: آخرین نتایج منتشر شده از در آزمایشان بالینی برزیل نشان می‌دهد، کروناواک، واکسن شرکت داروسازی سینواک چین تنها ۵۰.۴ درصد موثر بوده است.

این نشان می‌دهد اثربخشی این واکسن به میزان قابل توجهی کمتر از داده‌های انتشار یافته قبلی است.

کروناواک شرکت سینواک واکسنی غیرفعال است یعنی از بخش‌هایی از ویروس مرده استفاده می‌شود تا دستگاه ایمنی بدن در مقابل آن واکنش نشان دهد بدون اینکه بیماری شدید ایجاد کند.

کلاهبرداری چینی‌ها درباره اثربخشی سینواک

آزمایش‌های مراحل نهایی این واکسن در برزیل انجام شد که از نظر میزان مرگ و میر و ابتلا یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان است.

آزمایش‌های مربوط به واکسن سینواک در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ و بعد از اینکه یکی از داوطلبان جانش را از دست داد مدت کوتاهی متوقف شد، اما بعد اینکه مشخص شد این مرگ ربطی به واکسن نداشته دوباره از سر گرفته شد.

چین با تولید واکسن کروناواک ساخت شرکت سینواک وارد رقابت جهانی برای تولید واکسن کووید۱۹ شده بود.

تا کنون چندین کشور از جمله اندونزی، ترکیه و سنگاپور این واکسن را سفارش داده‌اند.

نتایج مختلف در کشورهای متفاوت

هفته گذشته انستیتوی بوتانتان که آزمایش‌های خود را در برزیل انجام می‌دهد اعلام کرد که این وکسن در موارد “خفیف تا شدید” بین ۷۸ درصد اثر بخشی دارد.

اما روز سه‌شنبه آنها در جمعبندی خود اعلام کردند که این آمار شامل “عفونت‌های بسیار خفیف” نمی‌شود، از جمله کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند و به کمک بالینی نیاز ندارند.

اکنون محققان با درج این داده‌ها می‌گویند درصد اثربخشی سینواک حدود ۵۰.۴ دهم درصد است.

اما بوتانتان تأکید کرد که واکسن در پیشگیری از موارد خفیف که نیاز به درمان دارند تا ۷۸ درصد و در جلوگیری از موارد متوسط ​​تا جدی ۱۰۰ درصد موثر است.

حتما بخوانید:  عضو خبرگان: انقلاب نکردیم که مردم زجر بکشند

آزمایش‌های سینواک در کشورهای مختلف نتایج متفاوتی را ارائه داده است.

به عنوان مثال پژوهشگران در ترکیه میزان اثربخشی این واکسن را ۹۱.۲۵ درصد عنوان کردند. در حالی که بنابر نتایج آزمایش‌هایی که در اندونزی اعلام شد این واکسن ۶۵.۳ درصد موثر است.

کلاهبرداری چینی‌ها درباره اثربخشی سینواک

انتقادها و نگرانی‌هایی وجود دارد که آزمایش‌های واکسن‌های چین در مقایسه با نمونه‌های غربی از نظارت و شفافیت لازم برخوردار نباشد.

سینوواک تنها واکسن کرونای چین نیست. سینوفارم، یک واکسن دیگر این کشور است.

سینوفارم اولین بار واکسن‌ کرونای تولیدی این کشور است که برای استفاده عموم تایید شده است. سینوفارم داده‌هایی منتشر کرده که اثربخشی این واکسن را ۷۹ درصد نشان می‌دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *