در ناآرامی‌های عراق ۱۹ نفر کشته شدند در ناآرامی‌های عراق ۱۹ نفر کشته شدند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / در ناآرامی‌های عراق ۱۹ نفر کشته شدند

در ناآرامی‌های عراق ۱۹ نفر کشته شدند

برترین‌ها: به نقل از یورو نیوز؛ در پی بالا گرفتن اعتراض‌ها در دو روز گذشته، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، در بیانیه‌ای مقررات منع رفت‌ و آمد در بغداد را اعلام کرد: «تردد همه وسایل نقلیه و افراد از ساعت پنج صبح امروز [پنج‌شنبه ۱۱ مهر/۳ اکتبر] کاملا ممنوع است».

براساس بیانیه نخست‌وزیر عراق، تردد مسافران به فرودگاه بغداد، آمبولانس‌ها، کارمندان دولت در بیمارستان‌ها، سازمان‌های برق و آب و زائران مشمول این مقرارات نمی‌شوند.

درگیری میان معترضان دولتی و نیروهای امنیتی در بغداد، پایتخت و برخی شهرهای دیگر عراق که از روز سه‌شنبه ۹ مهر/۱ اکتبر آغاز شده، دست‌کم ۱۸ کشته از جمله یک کودک و یک نیروی پلیس و بیش از ۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است. تنها طی اعتراض‌های چهارشنبه شب در شهر ناصریه ۷ معترض و در شهر عماره نیز حداقل ۴ معترض جان خود را از دست دادند، پیشتر نیز کشته شدن ۷ نفر تائید شده بود.

منع رفت و آمد پیشتر در سه شهر ناصریه، عماره و حله نیز به اجرا درآمد و اکنون حکم آن برای بغداد نیز صادر شده است. بنا بر بیانیه دولت این محدودیت‌‌ها تا طلاع ثانوی ادامه خواهند یافت.

از سوی دیگر و در پی بالاگرفتن ناآرامی ها وزیر دفاع عراق به تمام واحدهای نظامی دستور آماده‌باش داده است.

به نظر می‌رسد این تجمعات سراسری که در اعتراض به بیکاری، فساد دولت و خدمات عمومی ضعیف برپا شده، فاقد هرگونه رهبری سازمان یافته بوده و بزرگترین آن از زمان نخست وزری عادل عبدالمهدی باشد.

گزارش‌های موجود حاکی از آن است که نیروهای پلیس برای متفرق کردن مردم معترض از شلیک گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کرده‌ اند. به گزارش برخی رسانه ها در مناطقی شلیک متقابل میان نیروهای امنیتی و معترضان نیز روی داده است.

حتما بخوانید:  نمونه‌ای از پیامک ارسالیِ قطع یارانه نقدی

دامنه اعتراضات ضد دولتی در عراق به شبکه‌های اجتماعی کشیده شده و بسیاری با هشتگ مردم عراق را نجات دهید (#save_the_Iraqi_people) درباره آن به تبادل نظر می‌پردازند.

کشته‌ها‌ی ناآرامی‌های عراق به ۱۹ نفر رسید

کشته‌ها‌ی ناآرامی‌های عراق به ۱۹ نفر رسید

کشته‌ها‌ی ناآرامی‌های عراق به ۱۹ نفر رسید

کشته‌ها‌ی ناآرامی‌های عراق به ۱۹ نفر رسید

کشته‌ها‌ی ناآرامی‌های عراق به ۱۹ نفر رسید

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *