دستیابی به راه‌حل درباره ۹۸درصد اختلافات در وین دستیابی به راه‌حل درباره ۹۸درصد اختلافات در وین | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دستیابی به راه‌حل درباره ۹۸درصد اختلافات در وین

دستیابی به راه‌حل درباره ۹۸درصد اختلافات در وین

انتخاب: المیادین نوشت: منابع غربی حاضر در مذاکرات وین به المیادین گفتند که «مذاکرات با طرف ایرانی به مراحل مهم و حیاتی خود رسیده است و درصورتی‌که طرف ایرانی تصمیم بگیرد از شروط و درخواست‌هایی که بعضا نمی‌توانیم به آنها پاسخ مثبت دهیم، دست بردارد، ممکن است به سرعت به توافق نهایی برسیم.»

المیادین: ۹۸درصد از اختلافات در وین حل شده

این منابع گفتند که «برای ۹۸ درصد اختلافات راه حل یافته‌ایم و آنچه باقی مانده تنها چیزهایی است که طرف ایرانی بر دستیابی به آن اصرار دارد.»

این منابع از تعیین محدودیت زمانی برای پایان مذاکرات خودداری کردند، اما تاکید کردند که «هدف این است که این مذاکرات قبل از پایان ماه میلادی جاری به نتیجه برسد و اگر بتوانیم قبل از این زمان توافق کنیم، آن را به عقب نمی‌اندازیم و این به طرف ایرانی بستگی دارد.»

در همین رابطه، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: بدعهدی اثبات شده آمریکا مهم‌ترین عامل تهدیدکننده هرگونه توافق است.

شمخانی امروز سه شنبه در توییتی نوشت: رفع واقعی تحریم‌ها یعنی بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی قابل اتکاء و پایدار. راستی‌آزمایی و ارائه تضمین بخش لاینفک توافق خوب است.

هشتمین دور مذاکرات وین برای احیای برجام با حضور هیات های ایران و گروه ۴+۱ در پایتخت اتریش، پس از وقفه ۱۱ روزه به منطور رایزنی هیات ها با پایتخت هایشان، پنجشنبه ۱۰ فوریه ( ۱۹ بهمن ماه) از سر گرفته شد.

همزمان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با لیز تراس، همتای انگلیسی خود، ضمن تاکید بر لزوم جدیت و مسئولیت سایر طرف‌ها در مذاکرات هسته‌ای وین اظهار داشت رسیدن به این مرحله از مذاکرات بیش از هر چیز ناشی از رویکرد منطقی و ابتکار عمل طرف ایرانی است.

حتما بخوانید:  حمایت سخنران ختمِ خواهرِ روحانی از فریدون

امیر عبداللهیان بر لزوم توافق همه طرف های مذاکره بر سر یک متن واحد و توجه به خواسته های برحق تهران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در دو گفت و گوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که ایران به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع گرایی است، عقب نشینی نخواهد کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *