دلالیِ نمایشگاه‌داران خودرو در کانال‌های تلگرامی دلالیِ نمایشگاه‌داران خودرو در کانال‌های تلگرامی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دلالیِ نمایشگاه‌داران خودرو در کانال‌های تلگرامی

دلالیِ نمایشگاه‌داران خودرو در کانال‌های تلگرامی

بازار خودرو آشفته تر از همیشه است، از طرفی سیاست قیمت گذاری بر اساس نزدیکی به نرخ حاشیه بازار (عرضه خودرو در نمایندگی ها با فاصله پنج درصد از قیمت بازار) یا درست اجرایی نشده و یا شکست خورده، از طرفی وزیر صمت انکار می کند که تورم فعلی مرتبط با آن سیاست است و از جانب دیگر مسئول شورای نظارت بر قیمت گذاری نهاد ذیربطش را مسئول این آشفته بازار نمی داند.

مساله اساسی تر شاید این است که تامین قطعات و واردات اقلام مورد نیاز برای ساخت خودرو معلوم نیست با کدام ارز و به چه نرخی انجام می گیرد، ظاهرا خودروسازان ضرر می دهند. در همین راستا گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو برای کنترل قیمت ها و تنظیم بازار، فروش فوری محصولات خود را از فردا آغاز می کنند. شاید که افزایشه عرضه جوابگوی تقاضا شود و تورم بعضا خجالت آور برخی خودروهای مطلوب اقشار ضعیف کنترل شود. خجالت آور یعنی پراید ۱۱۱ شده ۴۷ میلیون تومان!

آغاز فروش فوری سایپا و ایران خودرو از ۳۰ بهمن

دیروز بود که سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به «فارس» گفت: قرار بود خودروسازان قیمت حاشیه بازار را در شرایطی اعلام کنند که فروش فوری انجام دهند اما هم اکنون اعلام قیمت‌ ها فقط به صورت کاغذی است و فروش فوری خودرو صورت نمی‌گیرد. موتمنی  این را هم گفت که برخی نمایندگی ها خودرو را از طریق تلگرام می فروشند و فرایند دلالی در چنین روند اتفاق می افتد، پرتقال فروش ماجرا در همین جا خانه دارد. ادامه حرف های موتمنی را بخوانید

رواج پدیده فروش خودروهای موجود در نمایندگی ها در فضای مجازی توسط برخی نمایندگی های خودرو جالب توجه است.هم اکنون دیده می شود که عمده معاملات فروشندگان و نمایندگی های فروش خودروسازان و حتی پیداکردن مشتری در کانال های تلگرامی انجام می شود و در مدت چند روز، خودرو، آن هم با قیمت روز به دست خریدار می رسد.

حتما بخوانید:  ببینید فیلم دردسرهای آقای وزیر کلید خورد!

در آخرین تحول از بازار خودرو دیشب بود که سایپا  و ایران خودرو اعلام کردند برای کنترل قیمت ها در بازار فروش فوری محصولات خود را از سه شنبه آغاز می کنند.

عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش به «ایسنا» گفت: برای کنترل قیمت ها در بازار و حمایت از مشتریان واقعی بازار شب عید، فروش فوری محصولات گروه خودروسازی سایپا از پس فردا آغاز خواهد شد.

به گفته بابایی هر مشتری با کد ملی و کد پستی می تواند یک خودرو خریداری کند.

معاون مدیرعامل ایران خودرو هم گفت: همزمان با عرضه تعداد بالایی از خودروهای تولیدی و با اجرای شرایط فروش فوری درروزهای آتی، حباب قیمت خودروهای این شرکت دربازار شکسته خواهد شد.

مصطفی خان کرمی با بیان این مطلب افزود:شرکت ایران خودرو با تمام توان خود و بهر ه گیری از ظرفیت های موجود به ایجاد بهبود وضعیت تولید تلاش می کندبه طوری که در حال حاضرتحویل این شرکت به حدود روزانه ۱۵۰۰ دستگاه رسیده است.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس نیز با انتشار پستی در توییتر به وضعیت آشفته بازار خودرو اعتراض کرد.

کاسبی دلالان در بازار آشفته خودرو

کاربران فضای مجازی هم ضمن انتقاد از افزایش بی‌سابقه قیمت پراید از وضعیت بازار خودرو گلایه کردند که در ادامه می خوانید:

کاسبی دلالان در بازار آشفته خودرو

کاسبی دلالان در بازار آشفته خودرو

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *