دکتر محرز: برای عید امسال هم برنامه نریزید دکتر محرز: برای عید امسال هم برنامه نریزید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / دکتر محرز: برای عید امسال هم برنامه نریزید

دکتر محرز: برای عید امسال هم برنامه نریزید

خبر فوری: ویروس کرونا هر روز چهره تازه ای به خود می گیرد و با آنکه واکسن آن آمده و کشورهای مختلف یکی یکی روند واکسیناسیون را آغاز می کنند، اما ظاهرا شرایط بنای عادی شدن ندارد. این موجود زنده کوچک که زندگی اش را احتمالا از چین شروع کرده و حالا کل حجمی که دارد به قدر یک قوطی نوشابه است، سبک زندگی در کره خاکی را عوض کرده و ایران هم مستثنی نبوده است.

در یک سالگی علنی شدن حضورش در ایران، با یکی از چهره های برتر پزشکی-رسانه ای در این بازه زمانی گفتگو کردیم، دکتر مینو محرز که به صراحت در اظهارنظرهایش معروف است، همچنان نگران حضور این کرونا در کشور است به ویژه آنکه حالا با ورژنی از آن روبه رو هستیم که واگیری بسیار سریعی دارد. در عین حال این متخصص بیماری های عفونی نسبت به کارآمدی واکسن به ویژه نوع ایرانی آن خوش بین است.

دکتر محرز: برای عید امسال هم برنامه نریزید

او در پاسخ به این سوال که آیا همچنان واکسن روسی نخواهد زد، گفت: نه! می خواهم واکسن ایرانی را که خودمان روی آن کنترل داریم و بر اساس قواعد بین المللی پیش می رود، بزنم.

او که تاکید دارد به واکسن ایرانی خیلی خوش بین است، می گوید: واکسن ایرانی برکت را امتحان کردیم و روی ویروس انگلیسی هم موثر است.

او گفت: کسانی که واکسن می زنند احتمالا تا یکسال واکسینه می‌شوند اما هنوز این میزان زمان قطعی نیست.

محرز در بخش دیگری از این گفتگو بیان کرد: احتمالا ۴۰درصد مردم ایران کرونا گرفته‌اند اما این میزان هنوز دقیق نیست. تا خرداد سال آینده بخش زیادی از مردم کشور واکسن ایرانی می‌زنند و از خرداد به بعد شرایط عادی تر خواهد شد.

حتما بخوانید:  نحوه انتخاب رشته کنکور ۹۷

عضو ستاد مبارزه با کرونا درباره راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس انگلیسی هم گفت: در مورد ویروس کرونای انگلیسی عوامل پیشگیری متفاوت با کرونای معمولی نیست و هنوز ثابت نشده که کرونای انگلیسی بیشتر کودکان را درگیر می‌کند.

از او درباره بازیگری که شایعه شده در آمریکا واکسن فایزر زده نیز پرسیدیم. محرز گفت: رفتن به یک کشور دیگر برای زدن واکسن فایزر بیشتر ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

محرز همچنین نگران عید نوروز است و تاکید کرد: هیچگونه برنامه ریزی ای برای عید نوروز نکنید. شرایط مثل پارسال است. در منزل بمانید و به دیدن کسی نروید، به ویژه اینکه ویروس کنونی قدرت انتقال بیشتری دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *