رتبه دینداری ایرانی‌ها در جهان رتبه دینداری ایرانی‌ها در جهان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رتبه دینداری ایرانی‌ها در جهان

رتبه دینداری ایرانی‌ها در جهان

روزنامه جام جم نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی امریکایی پیو را منتشر کرده است.

این روزنامه نوشت: هر چند در کانادا ۲۵ درصد مردم دیندار هستند و در مکزیک ۴۰ درصد، اما در ایالات متحده آمریکا ۵۵ درصد مردم دیندار بوده و به طور روزانه نیایش می‌کنند. در آمریکای جنوبی هم ۳۹ درصد از مردم شیلی دیندار هستند و این در حالی است که در کشور پاراگوئه۸۲درصد و در برزیل ۶۱ درصد مردم دیندار هستند.

در بررسی قاره اروپا این ارقام به شکل عجیبی تغییر می‌کند و یونان با داشتن ۳۰ درصد مردم دیندار و دارای نیایش روزانه در صدر جدول می‌ایستد! پس از آن اسپانیا با ۲۳ درصد، نروژ با ۱۸ درصد، سوئیس ۱۱ درصد، فرانسه با ۱۰ درصد، آلمان با ۹ درصد و انگلیس با ۶ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. البته در آمار ارائه شده، رژیم صهیونیستی هم در قالب یک کشور جداگانه در نظر گرفته شده و در کنار آن نوشته شده ۲۷ درصد مردم اسرائیل نیایش روزانه دارند.

در قاره آفریقا ارقام به شکل دیگری است و با قاره همسایه‌اش اروپا تفاوت بسیاری دارد. در کشور نیجریه ۹۵ درصد مردم دیندار بوده و به طور روزانه نیایش می‌کنند. در رتبه‌های بعدی هم مصر با۷۲درصد، اوگاندا با ۶۶ درصد، اتیوپی با ۶۵ درصد و آفریقای جنوبی با ۵۲ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اما قاره آسیا آمار و ارقام جالبی دارد و کشورهایی با میزان دیندار بالا و پایین هر دو در کنار هم حضور داشته و چه بسا روابط تجاری یا دوستانه‌ای هم با یکدیگر دارند.

حتما بخوانید:  واکنش تلویحی روحانی به حرف‌های ذوالنور

در ایران ۸۷ درصد مردم دعا و نیایش روزانه دارند و در میان کشورهای اعلام شده، رتبه نخست دینداری را دارد، در رتبه‌های بعدی هم اندونزی با ۸۴ درصد، هند با ۷۵ درصد، پاکستان با ۶۷ درصد و ترکیه با ۶۰ درصد قرار دارند. پس از آن هم ژاپن با ۳۳ درصد، روسیه با ۱۸ درصد و چین با یک درصد قرار گرفته‌اند! در اقیانوسیه هم ۱۸ درصد مردم استرالیا روزانه دعا و نیایش داشته و دیندار هستند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *