رهبر انقلاب: زرنگ‌بازی ترامپ، نمی‌تواند ایران را فریب دهد رهبر انقلاب: زرنگ‌بازی ترامپ، نمی‌تواند ایران را فریب دهد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رهبر انقلاب: زرنگ‌بازی ترامپ، نمی‌تواند ایران را فریب دهد

رهبر انقلاب: زرنگ‌بازی ترامپ، نمی‌تواند ایران را فریب دهد

خبرگزاری فارس: سخنرانی مقام معظّم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سی‌امین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از لحظات قبل آغاز شد.

گزیده بیانات رهبر معظّم انقلاب بدین شرح است:

رهبر انقلاب: جاذبه امام(ره)، امتداد بیشتری یافته است

– در طول این سی سال، شیطنت‌هایی شده است تا فکر و راه امام(ره) به فراموشی سپرده شود.

– سعی شده است جاذبه امام بزرگوار، کم‌ رنگ بشود و کاهش پیدا کند. سی سال است از طرف دشمنان گوناگون از طرف بعضاً افراد غافل اینگونه تلاش‌ها انجام می‌گیرد؛ لکن واقعیت تماماً به‌عکس خواسته مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است.

– واقعیت این است که جاذبه امام، نه فقط کاسته نشده است، بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است؛ یک نشانه آن، همین اجتماع عظیم امروز است.

ـ جاذبه‌ امام را چند روز قبل از این هم در راهپیمایی روز قدس مشاهده کردید و همه‌ دنیا دیدند. چهل سال پیش امام بزرگوار روز قدس را برای دفاع از مسئله مهم فلسطین ابداع کرد. چهل سال می‌گذرد، اما روز قدس کهنه نشده است.

ـ امسال در بیش از صد کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد، در حالی که سیاستهای استکباری آمریکا و حواشی امریکا و دنباله‌روان آمریکا سعیشان این است که مسئله‌ فلسطین را به دست فراموشی بسپرند؛ می‌شنوید این خبرهای خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را.

در چنین شرایطی عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث می‌شود که مسئله قدس در این بیش از صد کشور مطرح بشود، نه به وسیله توده‌ مردم و متن مسلمانها. این نشانه جاذبه امام است که بعد از سی سال از وفات امام همچنان وجود دارد. هیچ جاذبه ای در دنیا با این نمی‌تواند برابری کند.

حتما بخوانید:  طرح ضد اینترنت مجلس، هرج و مرج ایجاد می‌کند

– از مردم عزیز از اعماق دل تشکر می‌کنم به خاطر حضور پرشکوه و آبرومند در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان در سراسر کشور، اجتماعات عظیم مردم وارد میدان شدند. مردم حقیقتاً در عمل به توصیه امام(ره)، کوتاهی نکردند و نمی‌کنند.

– سرّ این جاذبه چیست؟ این جاذبه بی‌نظیر امام بزرگوار، ناشی از چیست؟

یک گوشه‌ای از این مطلب را من عرض می‌کنم. امام، مختصات شخصیتی‌ و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این خصوصیات در کم‌تر کسی در این حد، جمع می‌شود. این خصوصیات را امام داشت.

– امام(ره) انسانی بود شجاع، انسانی بود با حکمت و با تدبیر. انسانی بود پارسا و پرهیزگار و دلبسته به خدای بزرگ؛ دلباخته به ذکر الهی.

امام، مردی بود ظلم‌ستیز. با ظلم کنار نمی‌آمد. با ظلم مبارزه می‌کرد. حامی مظلوم. استکبارستیز. امام مردی بود عدالتخواه؛ حامی مظلومان.

– اهل صداقت، با مردم صادق بود. با مردم همان‌طوری سخن می‌گفت که دل او بود و احساس قلبی او بود. با مردم صادقانه رفتار می‌کرد. در راه خدا اهل مجاهدت بود. آرام نمی‌نشست. دائم در حال مجاهدت بود. این‌ها عوامل جاذبه امام بود.

ـ یک خصوصیت مهم امام(ره) «مقاومت» بود. آن چیزی که امام را در هیأت یک تفکر و اندیشه و یک راه مطرح کرد برای زمان خود و در تاریخ، بیشتر این خصوصیت بود؛ خصوصیت ایستادگی، مقاومت، عدم تسلیم در مقابل مشکلات و موانع.

در برابر طاغوت‌ها، امام مقاومت خودش را به رخ همه دنیا کشید. در دوران مبارزات خیلی‌ها خسته و مشرف به ناامیدی شدند، امّا امام محکم ایستاد؛ بدون ذره‌ای عقب‌نشینی، امام در راه مبارزه ایستاد. این مربوط به قبل از دوران پیروزی انقلاب بود.

حتما بخوانید:  یک گزینه متفاوت برای اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰

بعد از پیروزی انقلاب هم فشارها از نوعی دیگر و به‌صورت همه‌جانبه‌تر در مقابل امام ظاهر شد؛ امام باز هم اصل مقاومت و ایستادگی را از دست ننهاد و مقاومت کرد.

ـ بنده وقتی به این خصوصیت امام نگاه می‌کنم و به آیات قرآن مراجعه می‌کنم می‌بینم که امام حقیقتاً‌ با همین ایستادگی و مقاومت خود بسیاری از آیات قرآن را معنا کرد. تهدید و تطمیع و فریب، در امام اثر نگذاشت. نه اینکه تهدید نکردند یا تطمیع نکردند؛ چرا، در امام مطلقاً اثر نکرد.

– شعار حضار در حرم امام: “نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا” . مقام معظم رهبری در واکنش به شعار “نبرد با آمریکا” گفتند: توجه کنید ما فعلا بحث نبرد را نمی کنیم. بحث مقاومت است.

– حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم امام خمینی: آقای رییس جمهور امریکا اخیرا گفته است : «ایران با رهبران کنونی هم میتواند پیشرف کند» معنای صحبت ترامپ این است که رهبران کنونی ایران! ما نمی خواهیم براندازی کنیم.

البته این حرف درست است اگر واقعا رهبران و مسئولان شبانه روز مجاهدت و همدلی کنند آستین ها را بالا بزنند قطعا پیشرفت های بیشتری نصیب خواهد شد. اما شرط پیشرفت این است آمریکایی ها نزدیک نیایند.

قدم آمریکایی ها نامبارک است. این زرنگ بازی های سیاسی بر مسئولان و ملت ایران تاثیری ندارد.

 

ادامه دارد …

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *