رهبر انقلاب: همراهی مردم در ۱۳بدر باورکردنی نبود رهبر انقلاب: همراهی مردم در ۱۳بدر باورکردنی نبود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رهبر انقلاب: همراهی مردم در ۱۳بدر باورکردنی نبود

رهبر انقلاب: همراهی مردم در ۱۳بدر باورکردنی نبود

خبرگزاری فارس: سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب همزمان و مصادف با نیمه‌ی شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار شد.

رهبری

محورهای بیانات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

امروز بشر دچار نگرانی و اضطراب است و این پیشرفت‌های گوناگون نتوانسته به بشر تسلی ببخشد.

امروز بی‌عدالتی در دنیا از علم تغذیه می‌کند و علم پیشرفته در خدمت بی عدالتی و جنگ افروزی است.

عدالت در قدرت، ثروت، سلامت، کرامت انسانی، منزلت اجتماعی، همه ابعاد زندگی و معنویت و رشد از انتظاراتی است که از عدالت امام عصر در زمان ظهور می‌رود.

در همه ادیان وعده داده شده که فرج و حرکت عظیم الهی در پایان تاریخ که البته زندگی واقعی بشر از آن زمان آغاز می‌شود، به وجود می‌آید.

در مورد انتظار فرج گفته شده که انتظار حضرت ولی عصر (عج) یکی از مصادیق آن است. انسان در مواجهه با هر مشکلی باید انتظار گشایش و فرج داشته باشد که این خود یک گشایش است و انسان را یاس و درماندگی نجات می‌دهد.

باید در راه ایجاد جامعه مهدوی تلاش کنیم و به قدر توانمان برای دگرسازی تلاش کنیم و محیط پیرامون را تا جایی می‌توانیم به جامعه مهدوی نزدیک کنیم که جامعه عزت، علم، برادری و قسط است.

انتظار فرج یعنی آماده‌سازی خود، بی‌صبری کردن یکی از مواردی است که در این موضوع نهی شده است. انتظار فرج هم یعنی ظهور ولی عصر و هم فرج بعد از شدت که پس از شرایط دشوار رخ می‌دهد مثل امروز و شرایطی که همه دنیا را درگیر خود کرده است.

حتما بخوانید:  این ۴۰ثانیه؛ حال و روزمون خرابه، الان نفسم گرفته

حادثه کرونا یک ابتلای عمومی و آزمون است. هم برای دولت‌ها و هم ملت‌ها. هر دو امتحان می شوند و آزمون عجیبی است.

ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید و اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است و عظمت کارشان و ارزش آن را می‌رساند.

 خاطره خوشی از تلاشهای باارزش جامعه پزشکی، درمانی و پرستاری کشور در ذهن مردم در این دوره باقی خواهد ماند.

یروهای مسلح انصافاً از همه توان سازندگی و ابتکار خود در زمینه علمی و کشفیات و ساخت و ساز امکانات بهداشتی و درمانی از بیمارستان ها تا نقاهت گاههایی که در اختیارشان بود برای این موضوع به کار گرفتند و ظرفیت‌های بسیار زیادی کشف شد که داخل نیروهای مسلح و در بیرون آن وجود دارد و از آنها خبر نداشتیم.

مشارکت‌های مردمی در زمینه مبارزه با کروناصحنه‌های جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آورد.

بعد دیگر این حادثه رفتار عمومی ملت ما در به کار بستن توصیه ها است. مردم واقعا آنچه را ستاد ملی مبارزه به صورت قاطع اعلام می کند، مردم رعایت می کنند. ممکن است چیزی را به صورت مردد اعلام کنند و مردم به آنصورت رعایت نکنند، اما آنجا که قاطع اعلام می کنند مردم رعایت می کنند. نمونه اش روز ۱۳ فروردین است که کسی باور نمی کرد مردم ایران سیزده به در نروند، اما مردم به توصیه عمل کردند.

 این نظم عمومی باید ادامه داشته باشد و توصیه های ستاد ملی مقابله باید جدی گرفته شود.

کرونا مشکل بزرگی برای بشریت است لاکن این مشکل در قیاس با بسیاری از مشکلات چیز کوچکی به حساب می آید. مشکلات فراوانی را در دنیا و کشور خودمان داشتیم که از این حادثه کمتر نبود بلکه بیشتر بود. از جمله درست در ۳۲ سال پیش در همین ایام هواپیماهای صدام مواد شیمیایی را در بخش هایی ریختند و از مردم ما و مردم خوشان هزاران نفر را کشتند و البته همه قدرت های بزرگ هم از صدام حمایت می کردند.

حتما بخوانید:  حمله به عراقچی در حاشیه نشست وین

برخی از همین کشورهای غربی سلاح شیمیایی را به صدام دادند و تا به امروز هم احدی از آنها جواب پس نداده است.

مسئله کرونا ما را نباید از توطئه دشمنان و استکبار غافل کند؛ دشمنی استکبار با اصل نظام جمهوری اسلامی است. اصل جمهوری اسلامی و مردمسالاری اسلامی از نظر استکبار قابل فهم نیست.

برای برخی از اقشار ضعیف مسئولان فکرهایی کرده‌‌اند و توصیه می‌کنم که مسئولان دولتی هر چه سریع‌تر این برنامه‌ها و فکرها را اعلام و اجرا کنند.

 عده‌ای از مردم در شرایط فعلی زندگی سختی می‌گذراند و مردمی که دست باز دارند از آنها حمایت کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *