روایتی از واکنش رهبری به ماجرای پرواز ۷۳۷ روایتی از واکنش رهبری به ماجرای پرواز ۷۳۷ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روایتی از واکنش رهبری به ماجرای پرواز ۷۳۷

روایتی از واکنش رهبری به ماجرای پرواز ۷۳۷

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب به محض اطلاع از خطای فاجعه‌بار صورت گرفته در سامانه پدافند کشور، روز گذشته (ظهرجمعه) دستور تشکیل فوری جلسه شورای عالی امنیت ملی و بررسی موضوع را صادر کرده‌‌اند.

پس از سقوط هواپیمای مسافربری بلافاصله تحقیقات در مورد چگونگی این رویداد در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گرفت. صبح جمعه در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت پس از این اتفاق، با محرز شدن خطای انسانی برای فرماندهان ارشد نظامی کشور، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در جریان موضوع قرار می گیرند.

رهبر معظم انقلاب به محض اطلاع از خطای فاجعه‌بار صورت گرفته در سامانه پدافند کشور، روز گذشته (ظهرجمعه) دستور تشکیل فوری جلسه شورای عالی امنیت ملی و بررسی موضوع را صادر کرده‌ و تاکید می کنند به محض اتمام بررسی در جلسه شورای عالی امنیت، اصل حادثه و نتایج بررسی‌ها، صریح و صادقانه از سوی نهادهای ذیربط به اطلاع مردم رسانده شود.

 در پی دستور رهبر انقلاب جلسه شورای عالی امنیت ملی شب گذشته (جمعه ۲۰ دی ماه) با حضور اعضا تشکیل شده و بیانیه صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح و پیام رئیس جمهور خطاب به ملت ایران بخشی از نتایج این جلسه بوده است.

ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز اعلام کرد که سقوط هواپیمای مسافربری شرکت اوکراینی که به کشته شدن ۱۷۶ نفر از هموطنان ایرانی و اتباع سایر کشورها انجامید با اشتباه انسانی پدافند ایران صورت گرفته است و در همین رابطه بلافاصله رئیس جمهور به نمایندگی از جمهوری اسلامی از این اشتباه فاجعه بار اظهار تاسف کرد.

دربیانیه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح شده است که به جهت برخی اخبار از مشاهده اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی کشور و شناسائی برخی تحرکات هوایی در صفحات راداری، مجموعه پدافند هوایی حساسیت بیشتری پیدا کرد و در نهایت با چرخش نابهنگام و نزدیک شدن هواپیمای مسافربری به یک مرکز حساس نظامی بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار می گیرد.

حتما بخوانید:  آیت‌الله مکارم: حرف‌های روحانی درباره فضای مجازی زننده بود، اکثر انحرافات از آن فضا است

هم‌چنین رئیس جمهور در پیامی خطاب به ملت ایران با اشاره به انتشار گزارش ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و دهها انسان بی‌گناه قربانی شدند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

۲ دیدگاه

  1. وای خدای من پس دیگر نمی توانیم سرنگوی هواپیمای مسافربریمان در سال ۹۸ توسط ناو آمریکایی را یک فاجعه بدانیم؟!! به هر حال آن موضوع ۳۰ سال پیش بوده و هواپیمای ما هم یک هواپیمای بیگانه برای آنها اما این موضوع برای خودمان که میشود گل به خودی!!!!

  2. ببخشید اشتباه شد منظور سال ۶۸ بود نه ۹۸٫

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *