روایت یک امام‌جمعه از مرگ طلبه‌ها در قاره آمریکا روایت یک امام‌جمعه از مرگ طلبه‌ها در قاره آمریکا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روایت یک امام‌جمعه از مرگ طلبه‌ها در قاره آمریکا

روایت یک امام‌جمعه از مرگ طلبه‌ها در قاره آمریکا

ایسنا: امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم تفکیک نقد از بد گفتن و هتک کردن حرمت دیگران، یک علت برخی بداخلاقی‌ها در بیان نقد و نظرات را نپرداختن جدی به آموزه‌های مهم اخلاقی دانست و تاکید کرد: هتک کردن حرمت سایر انسان‌ها و مومنان، به هیچ عنوان انقلابی‌گری نیست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ خرداد شیراز با اشاره به نزدیک بودن ذی‌القعده و آغاز دهه کرامت، بر لزوم گرامیداشت مطلوب و مناسب این ایام تاکید و خاطرنشان کرد: برای مناسبت‌های این ایام برنامه‌ریزی کرده و حداقل یک مومن را دلخوش کنیم.

طلبه‌های ما در آمریکای جنوبی کشته می‌شوند

او گفت: ما به محض اینکه می‌گویند نقد کنید، بد می‌گوییم، این درست نیست؛ انگار می‌ترسیم که آرام سخن بگوییم؛ کسی که داد می‌زند نشانه‌ می‌دهد که ترسیده، همه فریاد زدن‌ها به دلیل آن نیست که گوش بدهکار را پیدا نمی‌کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گفتن و شنیدن انتقاد، گفت: اما اینکه بد بگوئیم به جای نقد گفتن، درست نیست، علت اینست که ما به این مسئله متبلا شده‌ایم آنست که از اخلاق نگفتیم، در دهه کرامت بایدبرای ایجاد الگوهای اخلاقی تلاش کرده و به دنبال آن باشیم که دلی را شاد کنیم.

وی اضافه کرد: شیراز به دلیل آنکه شهر هنر و ادب و علم است باید جلودار و پیشرو این حرکت‌های اخلاقی باشد؛ نیاییم مسائل اشتباه را توجیه کنیم، ضمن اینکه مجال را بر سخن گفتن آزادانه نمی‌بندیم،‌ زیبا و آرام و درست سخن گفتن را هم یاد بدهیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه یکی از دلایل ماندگاری سعدی، زیبا و لطیف و مودبانه سخن گفتن بوده است، گفت: گوینده باید زیبا سخن گفتن و شنونده باید زیبا پاسخ دادن را یاد بگیرند و تمرین کنند.

حتما بخوانید:  محسن رضایی میرقائد در انتخابات ۱۴۰۰؟!

او گفت: قلم به دست گرفتن هنر می‌خواهد، اینکه هر فردی هرچه خواست روی سایت و کاغذ بنویسد و از خدا هم نترسند که مومن را هتک می‌کنند، درست نیست، هتک حرمت افراد دیگر خصوصا مومنان، به معنی انقلابی بودن و انقلابی‌گری نیست.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته اول تیر و هفته قوه قضائیه، این هفته را گرامی و یاد و خاطره تمام افراد خدوم و شهدا و ایثارگران این عرصه را پاسداشت.

وی ادامه داد: کار قضاوت بسیار بسیار دشوار و نیازمند علم و حلم و اخلاق به شکل ویژه است؛ لذا از همه فعالان دستگاه قضائی خواهش می‌کنم در مواجهه با ارباب رجوع، حتی اگر خلاف ادب و ناملایمتی ببینند، در مقام داوری و قضاوت و خدمت، انصاف را از دست ندهید.

آیت‌الله دژکام همچنین با یادآوری اینکه ماه سوم از سال ۹۹ را پشت سر گذاشته‌ایم، لزوم توجه جدی قوای سه‌گانه کشور و مجموعه‌های ذیربط این قوا برای تحقق جهش تولید به عنوان شعار سال را متذکر شد.

امام جمعه شیراز در ادامه با گرامیداشت روز تبلیغات اسلامی و قدردانی از تلاش‌های سازمان مربوطه، خاطرنشان کرد که علی‌رغم تمام تلاش‌های قابل ستایش، در تبلیغ مسائل اسلامی، نسبت به آنچه باید، فاصله زیادی داریم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه امروز طلبه‌های ما در آمریکای جنوبی و در راه تبلیغ دین اسلام، کشته می‌شوند، گفت: در کشوری نظیر برزیل با آن وسعت، که یکی از مناطق تبلیغی محسوب می‌شود، افراد زیادی هستند که حرف‌های اهل بیت(ع) به گوششان نرسیده است. تعداد این افراد در جهان به چند میلیارد می‌رسد.

امام جمعه شیراز گوشه‌ای از کار تبلیغ دین اسلام در سطح جهان را بر عهده سازمان تبلیغات دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تربیت مبلغان کیفی بیشتری باشیم.

حتما بخوانید:  هنر دور زدن قانون و AFC در پنج روز!

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه خطبه دوم نماز جمعه شیراز، رفتارهای هیئت حاکمه آمریکا را با هدف فرافکنی اذهان عمومی از مسائل داخلی این کشور و ایجاد این شائبه که هنوز ابرقدرت جهانی‌ست، دانست.

آیت‌الله دژکام با اشاره به خط و نشان آمریکا علیه سوریه، گفت: دستگاه حاکمه آمریکا که هم در مقابل کرونا ناتوان بوده و هم با اعتراضات نسبت به نژادپرستی مواجه شده، برای اینکه خود را از مشکلات داخلی نجات دهند، بساطی راه می‌اندازند تا بگویند همچنان ابرقدرت هستیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه جهانیان به این امر واقف هستند که آمریکا دیگر تصمیم‌گیرنده اصلی مسائل استراتژیک جهان نیست، گفت: دستگاه‌ حاکمه آمریکا از جمهوری‌خواه تا دموکرات باید پنبه از گوش خارج کرده و صدای فروپاشی خود را از درون کشور بشنوند.

وی در ادامه مباحث مطرح شده در خطبه‌های نماز هفته گذشته، در خطبه اول نماز این هفته شیراز به تشریح حدیثی از حضرت امام صادق(ع) و تحلیل‌های حضرت امام(ره) در موضوع اهمیت خودسازی پرداخت و با اشاره به حدیث شریف جنود عقل و جهل، استناد شده به کتاب اصول کافی، گفت: امام صادق(ع) به اصحاب خود فرمودند که سعی کنید لشکریان عقل و جهل را بشناسید، زیرا با این شیوه هدایت خواهید شد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اولین سرباز و لشکری عقل، به فرموده امام صادق(ع)، خیر و جایگاه خیر در لشکر عقل، جایگاه وزیر است، به نظرات حضرت امام(ره) در مورد این حدیث،‌ گفت: به نظر امام منظور از جایگاه خیر در لشکر عقل، فطرت انسان است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شهید مطهری در کتاب فطرت پیرامون این مهم تحلیل‌هایی داشته است، خاطرنشان کرد: اگر انسان طبیعت و فطرت خود را به هم بزنند، به جای خیر، دنبال شر می‌گردد.

حتما بخوانید:  نامه‌ AFC که استقلال و پرسپولیس را به‌ هم ریخت

او با اشاره به مثالهایی پیرامون تغییر فطرت در دنیای مادی،‌ گفت: در معنویات هم همینگونه است، انسانی که باید به دنبال خیر و نیکی باشد،‌ به دنبال شر می‌گردد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه انسان برای عشق ورزیدن به دیگران آفریده شده،‌ چرا شاهد وقایعی نظیر نژادپرستی هیئت حاکمه و پلیس آمریکا هستیم؟ گفت: اینها فطرتشان تغییر کرده و به همین دلیل به آنان باید انسان‌های وارونه بگوئیم. انسانی که دنیاطبی و شهوتهایش به جای دوست داشتن خدا و دوستان خدا را ملاک عمل قرار داده است.

او گفت: حضرت امام(ره) خطاب به همه ما فرموده که اگر یک لحظه حواسمان به خودمان نباشد،‌ شیطان ما را وارونه خواهد کرد؛ نباید گمان کنیم که مومن و اهل مسجد و نماز هستیم چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ کافی است ما به یک مسئله دنیایی علاقه‌مند شده و لج کنیم، کار تمام خواهد شد.

امام جمعه شیراز گفت: همان نقطه لج کردن جایی‌است که شیطان استفاده کرده ما را به سمت جهنم خواهد بُرد، بنابراین باید در همه کارها خصوصا کارهای خیر نباید لج کنیم، اگر به لجبازی افتادیم، کار خراب می‌کنند؛ بسیاری از افرادیکه شاگرد طراز اول امام بودند اما پشت لج افتادند و کارشان خراب شد.

نماینده ولی فقیه در فارس، لجبازی را از لشکریان جهل دانست و گفت: همه انسان‌ها تا زمان مرگ، در معرض خطر فریب خوردن از شیطان هستند، بنابراین باید به دنبال خودسازی و تقوا باشیم؛ مراقب باشیم که شیطان می‌خواهد ما را از تربیت الهی خارج کند و در این مورد دانش و جایگاه و مسئولیت تاثیری ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *