روحانی: انتقاد از دولت، همراه با جایزه است روحانی: انتقاد از دولت، همراه با جایزه است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: انتقاد از دولت، همراه با جایزه است

روحانی: انتقاد از دولت، همراه با جایزه است

خبرگزاری مهر: رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتقاد از دولت بلامانع است گفت: انتقاد از دولت یازدهم و دوازدهم بی‌هزینه و حتی همراه با جایزه است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان های امام راحل در آغاز هفته دولت، اظهار داشت: حضور ما در کنار مرقد امام به یاد خط و سیره امام و تعهد به مسیر و راهی است که او برای ما برگزیده است.

روحانی: انتقاد از دولت هزینه‌ای ندارد

وی افزود: او از پیشتازی یک نهضت عظیم و بزرگ اسلامی ما را به انقلاب رساند و رهبری انقلاب را به عهده گرفت و پس از پیروزی انقلاب به عنوان معمار جمهوری اسلامی ایران مسیر و راه خدمت به مردم را به ما نشان داد.

روحانی افزود: مرحله نهضت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در طول یک خط و مکمل یکدیگرند. گفتمان انقلاب که امام برای ما به وجود آورد گفتمانی توام با سعه صدر و بس فراخ بود.

رئیس‌جمهور بیان داشت: گفتمان انقلاب همه انتقادات، اندیشه ها و سلیقه‌ها را در خود جای می داد و لذا برای هیچکس تنگ نبود. ما باید این گفتمان را با هم این وسعت ادامه دهیم. در گفتمان انقلاب بیشتر آرمان‌ها و آرزوهای کوتاه مدت و بلند مدت مطرح بود اما در جمهوری اسلامی آن آرمان‌ها تبدیل به راهبردها، برنامه‌ها و حتی اجرا شد.

روحانی اظهار داشت: در گفتمان جمهوری اسلامی ایران عمدتاً مدیریت یک نظم و نظام اسلامی مطرح است لذا آنهایی که فکر می کنند گفتمان انقلاب در برابر گفتمان جمهوری اسلامی است راه اشتباه و خطایی را انتخاب کرده‌اند این دو در طول یکدیگر هستند، در عرض یکدیگر نیستند.

حتما بخوانید:  مخالفت روحانی با مصوبه اخیر مجلس درباره برجام

وی ادامه داد: البته در بسیاری از موارد جمهوری اسلامی را با معیارهای انقلاب تطبیق داده و اگر اصلاحی لازم است آن اصلاح را صورت می‌دهیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در دولت همه توان برای اجرای آرمان های انقلاب به کار گرفته می‌شود و به گفته امام دولتی موفق است که خادم مردم باشد و به مردم خدمت کند و دولتی می‌تواند راه را ادامه دهد که از حمایت مردم برخوردار باشد. امام بارها تاکید می کردند که این دو در کنار یکدیگر است و یکی بدون دیگری راه به مقصد نمی برد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه که امام می‌فرمود مبنی بر اینکه میزان رای ملت است یک شعار نبود، یک تظاهر به دموکراسی نبود، میزان رای ملت است، نظریه سیاسی امام، نظریه حقوقی امام و حتی نظریه فقهی امام بود. در حکومت اسلامی اداره جامعه با نظر مردم و رای مردم صورت می‌گیرد و به این دلیل است که انقلاب و نظام ما تا امروز باقی مانده است.

وی ادامه داد: نسل اول و دوم در واقع بار نهضت و انقلاب و حتی اداره کشور را در روزهای سخت بر دوش داشتند و نسل سوم و چهارم هم آینده از آن آنهاست. ما نسل اولی‌ها و نسل دومی‌ها کم کم باید خانه را تمیز کنیم و جارو بزنیم و آن را به صاحب خانه که نسل سوم و چهارم است بسپاریم لذا در این مقطع استفاده از نسل جوان و تحصیلکرده ما در اداره و مدیریت کشور یک ضرورت است.

روحانی گفت: تا زمانی که انقلاب و نظام با مردم متصل است و با رای مردم مشروعیت می‌یابد کسی نمی تواند این نظام و انقلاب را از پای درآورد و یا حتی تهدید کند.

حتما بخوانید:  بازگشایی جاده‌های مازندران منجر به تنش شد

رئیس جمهور تصریح کرد: ۳۰ سال از رحلت امام عزیز ما گذاشته است و نظامی که او به ما معرفی کرد و معمار آن بود نه تنها در برابر باد و باران مصون ماند که حتی در برابر طوفان و سیل هم مقاوم ایستاد و امروز می‌بینیم که نظام جمهوری اسلامی ایران با عزت، قدرت خود را در منطقه حساس خاورمیانه به نمایش گذاشته است.

وی گفت: تا زمانی که مردم با انقلاب بوده و انقلاب و نظام خادم مردم هستند و مردم حامی نظام، این نظام به راه خود ادامه می‌دهد.

روحانی با بیان اینکه امروز در شرایط سخت و پیچیده‌ای قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته مردم در رنج و زحمت بودند و زندگی را با سختی گذراندند اما همچنان مقاوم و استوار در برابر توطئه‌های بیگانگان ایستادند، امروز روز حمایت مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم انتقاد از دولت نه تنها هزینه ای ندارد بلکه توام با جایزه و تشویق بوده است. در این اشکال نیست و ما از آن استقبال می‌کنیم و این یکی از آثار دولت یازدهم و دوازدهم است و بسیار سخت است که بعد از این بتوانند این را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: انتقاد بی‌هزینه از آثار این دولت است که انشاالله برای همیشه باقی می‌ماند، اما انتقاد کافی نیست ما نیاز به دلسوزی داریم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نقد دلسوزانه غیر از تخریب کینه توزانه است. ما از نقد استقبال می‌کنیم اما در عین حال برای اصلاح جامعه و دولت همه باید دست به دست هم دهیم و در این شرایط سخت همدیگر را یاری کنیم تا به مقصد نهایی برسیم.

حتما بخوانید:  پایان همکاری باشگاه تراکتور با زونیمیر سولدو

روحانی افزود: امام همواره تاکید می‌کرد بار سنگین مسئولیت بر دوش دولت است و همه باید از دولت حمایت کنند و بر این مسئله اصرار می‌ورزیدند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در دیدار اخیرشان که دولت در محضرشان بود، تاکید فرمودند که دولت در میدان است و بار اصلی بر دوش دولت است و همه باید دولت را حمایت و یاری کنند. بی تردید با وحدت دولت و ملت و همه نخبگان و مردم و به ویژه نسل جوان ما از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما دشمن را مایوس خواهیم کرد. این وحدت و تلاش و ایستادگی ماست که دشمنان را مایوس می‌کند. توطئه دشمن روزی پایان می‌یابد که از ضربه به این نظام مایوس شوند، یاس دشمن هدف بزرگ ماست و امید به آینده برای ملت ما و هدف دیگر و مهمتر ماست و تا این امید باقی است راه ما به خوبی ادامه خواهد یافت.

روحانی با بیان اینکه در طول یکسال فشارها بیشتر و بیشتر به مردم بوده است، گفت: در ماه‌های اخیر احساس می‌کنیم که مشکلات کاسته می‌شود علیرغم اینکه همچنان فشار و رنج برای مردم وجود دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *