روحانی: با دو بیل به کمر کرونا و تحریم زدیم روحانی: با دو بیل به کمر کرونا و تحریم زدیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: با دو بیل به کمر کرونا و تحریم زدیم

روحانی: با دو بیل به کمر کرونا و تحریم زدیم

مهر: رئیس‌جمهور گفت: بنده تا چهار ماه پیش ذهنم مشغول بود که چگونه می خواهیم مشکل کرونا و تحریم را حل کنیم. ما دو بیل می خواستیم که با یک بیل به کمر کرونا بزنیم و یک بیل هم برای شکستن کمر تحریم ها لازم داشتیم.

روحانی: با دو بیل به کمر کرونا و تحریم زدیم

روحانی:

نکته مهمی که وزیر نفت به آن اشاره کرد، این بود که اگر ترامپ، تحریم و جنایت علیه ایران نبود و اگر گذاشته بودند دولت دوازدهم در ادامه مسیر دولت یازدهم حرکت کند، آنچه مردم شاهد هستند، دو برابر می شد و این مسئله بسیار مهمی است. در عین حال مهم است که ما از پا نیفتادیم، روحیه خود را از دست ندادیم و در جنگ اقتصادی توانستیم به پیروزی های بسیار زیادی برسیم.

روز گذشته سالگرد انتخابات ۹۶ بود و مردم پای صندوق های رأی آمدند و دولت دوازدهم را انتخاب کردند. هیچ فردی نمی‌دانست در دولت دوازدهم چه بار سنگینی روی دوش دولت قرار می گیرد و کسی فکر نمی کرد که ما در این چهار سال وارد بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ ایران شویم و بیماری کرونا به وجود آید که در طول قرن بی سابقه بوده است.

بنابراین ما در سخت ترین شرایط یکسال گذشته و با هدایت های مقام معظم رهبری و همچنین حمایت، حضور و صبوری مردم توانستیم به موفقیت های زیادی دست یابیم و افتتاح هایی که ما در روزهای ۵ شنبه انجام می دهیم، یک تو دهنی به آمریکا است و به دنیا نشان داد که ملت ایران مانند یک سرو بلند مقاوم است و مسیر خود را ادامه می دهد.

حتما بخوانید:  کره‌جنوبی، تحریم نفت ایران را تکذیب کرد

این اتفاقات باعث شد که طرف های مقابل به وین بیایند و اینکه امروز می بینید در وین با ما مذاکره می کنند و قبول دارند که تمام تحریم های اصلی را بردارند، به دلیل توانمندی های کشورمان است.

در حال حاضر بحث هایی که در مذاکرات انجام می شود روی جزئیات و موارد بسیار ریز است و مسائل اصلی مانند رفع تحریم نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و بانک ها را قبول کرده اند.

(با بیان اینکه ما گام اصلی و بزرگ را برداشتیم و توافق اصلی انجام شده است): البته مواردی هم وجود دارد که ما در حال بحث و گفتگو هستیم تا به توافق نهایی برسیم اما کار را دولت انجام داده است.

بنده تا چهار ماه پیش ذهنم مشغول بود که چگونه می خواهیم مشکل کرونا و تحریم را حل کنیم. ما دو بیل می خواستیم که با یک بیل به کمر کرونا بزنیم و یک بیل هم برای شکستن کمر تحریم ها لازم داشتیم.

(با اشاره به اینکه ما این دو بیل را پیدا کردیم و به کمر تحریم و کرونا زدیم): حتما کمر کرونا شکسته است و با واکسنی که وارد می شود و همچنین واکسن داخلی که ساخته می شود، ان شاءالله تا پایان دولت یک اطمینان نسبی در بحث کرونا به وجود خواهد آمد. البته باید تا پایان سال یا حتی بیشتر همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. البته تا پایان دولت کمر کرونا را می شکنیم.

همچنین کمر تحریم را تا پایان دولت می شکنیم و امروز هم شکسته ایم. این افتخار برای ملت و صبوری آنان است و هر چه داریم از ملت ایران و هدایت های مقام معظم رهبری داریم و ان شاءالله خداوند پیروزی نهایی را نصیب ما می کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *