روحانی: در ایران صفی برای غذا و دارو وجود ندارد روحانی: در ایران صفی برای غذا و دارو وجود ندارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: در ایران صفی برای غذا و دارو وجود ندارد

روحانی: در ایران صفی برای غذا و دارو وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: مردم ایران به خاطر تحریم مشکلاتی را تحمل می‌کنند، اما در سراسر این کشور هیچ صفی نه برای مواد غذایی، نه برای دارو، نه برای نیازمندی‌های ضروری و نه برای جابجایی شدن و مسافرت نه برای تحصیلات علمی نه برای درمان در بیمارستانها وجود ندارد.

روحانی: در ایران صفی برای غذا و دارو وجود ندارد

روحانی در دیدار سفرا و روسای نمایندگی های مقیم تهران:

* امروز در برابر یک تحریم ظالمانه و یک اقدام تروریستی از طرف آمریکا بر کل ملت ایران هستیم. هیچ کس امروز تردید ندارد که فشار حداکثری و تحریم آمریکا علیه تک تک مردم است. یعنی یک نفر در این تحریم استثناء نشده است، یک بیمار استثنا نشده است، یک ماده غذایی مورد نیاز مردم استثنا نشده است، هیچ قطعه‌ای از هواپیما برای سلامت پرواز استثنا نشده است.

* کاملاً روشن است که تحریم صد در صد غیر انسانی علیه کل ملت است. شاید در تاریخ چنین تحریمی کم‌سابقه باشد، به این امید که این فشار حداکثری اول دولتمردان را به زانو در می‌آورد و اگر هم دولتمردان ایستادگی کنند، مردم را به زانو درآورد. در هر دو اشتباه کردند و نه مردم و نه مسئولین و دولتمردان سر تواضع فرود نیاوردند.

* آمریکایی ها فکر می‌کردند با این فشار حداکثری بر کل واردات و صادرات بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارند و مردم ناچار هستند تسلیم شوند و یا به عنوان اعتراض به خیابان‌ها بیایند و به آمریکا چراغ سبز نشان دهند.

* آمریکا در طول ۲۰ ماه گذشته روز به روز فشارش را بر مردم و کشور ما افزایش داده است از ۸ ماه پیش به این طرف تمام شاخص‌های اقتصادی ما نشان می‌دهد که ما از این تحریم سربلند بیرون آمد تمام شاخص ها نشان می دهد که آمریکا ۱۰۰ درصد اشتباه می کرد. در هیچ یک از طرح ها موفق نبوده است؛ ما در طول این ۸ ماه گذشته آمار تورم مان، آمار سرمایه گذاری در ایران، آمار رشد اقتصادی ما و آمار اشتغال ما همه نشان می‌دهد که مسیر مردم و دولت در کنار هم یک مسیر صحیح و درستی است.

حتما بخوانید:  روحانی: دوران اثرگذاریِ فشار حداکثری تمام شد

* مردم ایران به خاطر تحریم مشکلاتی را تحمل می‌کنند، اما در سراسر این کشور هیچ صفی وجود ندارد نه برای مواد غذایی، نه برای دارو، نه برای نیازمندی‌های ضروری و نه برای جابجایی شدن و مسافرت نه برای تحصیلات علمی نه برای درمان در بیمارستانها.

* همه شرایط ما امروز یک شرایط با ثبات در این کشور است؛ ما کشور را در سال گذشته و امسال علیرغم تحریم به خوبی اداره کردیم نه نیاز به وام خارج کشور داشتیم نه نیاز به استقراض از بانک مرکزی خودمان داشته‌ایم.

 * آمریکا نشان داد که کشوری نیست به امضای خود و تعهد خود پایبند باشد، آمریکا کشوری است که در برابر تعهدات سیاسی و اخلاقی خودش پایبند نخواهد بود این اولین ضربه بر حیثیت دولت آمریکا است. آمریکا نشان داد که در برابر مقررات بین المللی سر فرود نخواهد آورد. تحریم برای مواد غذایی و دارو خلاف همه مقررات بین‌المللی است و آمریکا همه مقررات را زیر پا گذاشته و عمل تروریستی را ادامه می‌دهد.

* موشک ما علیه ترور و جنایت است. ما هیچ گاه موشک برای تجاوز نساختیم و انبار نکردیم. به همه همسایگان و مردم منطقه اطمینان می دهیم خواست ما همزیستی مسالمت آمیز است. علاقه‌مندیم با همه همسایگانمان بدون استثنا اگر مشکلی داریم، حل کنیم.

* ما با بسیاری از همسایگان مان امروز روابط برادرانه و دوستانه داریم. با بسیاری کشورهای جهان روابط صمیمانه و برادرانه داریم. خواست ما برادری ، دوستی، مذاکره، پایان جنگ‌ها و تجاوزها و پایان حمایت از تروریسم، پایان تحریم ها و در کنار هم زندگی کردن است که این پیام انقلاب و امام (ره) است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *