روحانی: دنبال عکس گرفتن با کسی نیستیم روحانی: دنبال عکس گرفتن با کسی نیستیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: دنبال عکس گرفتن با کسی نیستیم

روحانی: دنبال عکس گرفتن با کسی نیستیم

خبرگزاری مهر: رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها اگر امنیت بیشتر در منطقه می‌خواهند و می‌خواهند با کشورهای منطقه روابط بهتری داشته باشند باید از تحریم ها برگردند، گفت: ما دنبال عکس گرفتن با کسی نیستیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز(سه شنبه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی، اظهار کرد: من در دوره آشنایی خودم با شهیدان رجایی و باهنر، در تواضع این‌ها یک سر سوزن تغییر ندیدم. رجایی و باهنر همان رجایی و باهنر قبل انقلاب بودند. این خیلی مهم است که در فراز و نشیب زندگی و در روزهای سخت و راحت روح، قدرت و اراده انسان و تواضع انسان در برابر مردم تغییر نکند. برخی روح کوچکی دارند و با یک پست و مقام و مدرک خودشان و راهشان را گم می‌کنند. شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدا، به ما آموختند چگونه زندگی کنیم.

روحانی: برای عکس گرفتن با من تحریم را لغو کنید

رئیس‌جمهور گفت: در اواخر سال ۵۹ جلسه‌ای در نخست وزیری داشتیم و خدمت شهید رجایی بودیم. مرحوم رجایی پشت میز نشسته بود و گفت من کارهایم را تمام کنم و بعدا می‌آیم. بعد شهید بهشتی گفت کمی آرام تر صحبت کنید چون رجایی خوابش برده است زیرا ۴۸ ساعت است نخوابیده بود. اگر چنین روحیه‌ای را داشته باشیم تمام مشکلات را می‌توانیم حل کنیم.

وی با بیان اینکه با وحدت و یکپارچگی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم، گفت: امیداوریم وعده‌ای که وزیر راه دادند که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را تکمیل و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را هم خواهند ساخت، محقق شود.

روحانی با بیان اینکه سیاست ایران و دولت دوازدهم نسبت به روابط خارجی با دنیا تغییر نکرده است، اظهار کرد: ما از روز اول که آمدیم شعار ما تعامل سازنده با جهان بود، ۴ سال دولت یازدهم را نیز با همان شعار طی کردیم. رهبر انقلاب در آغاز دولت اعلام کردند سیاست ما تعامل گسترده با جهان است یعنی یک گام فراتر از گام دولت برداشتند. ما بر همین مبنا حرکت می‌کنیم و خواهان تنش با دنیا نیستیم بلکه خواهان امنیت در منطقه و آماده همکاری با کشورها دوست هستیم و آماده ایم که به همه مقررات بین المللی عمل کنیم.

حتما بخوانید:  دلیل خلف وعده درباره تولید واکسن برکت؟

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما مسیری را برای توانمندتر کردن ایران و قدرت ملی انتخاب کردیم. هرچه قدرت ملی افزایش یابد امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می‌کند. اصل برای ما امنیت و منافع ملی و پیمودن آرمان های انقلاب است. لازم باشد با هرکسی حرف می‌زنیم و لازم باشد می‌ایستیم و دفاع می‌کنیم و در برابر زورگو می‌ایستیم. هدف ما سرافرازی و قدرت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه کلید تحولات مثبت در اختیار واشنگتن است، گفت: اگر امنیت بیشتر در منطقه می‌خواهند و می‌خواهند با کشورهای منطقه روابط بهتری داشته باشند و مدعی هستند از ایران هیچ چیزی نمی‌خواهیم، باید از تحریم ها برگردند. اگر همه تحریم ها را برداشتید آن وقت شرایط طور دیگری می‌شود. ما دنبال عکس گرفتن با کسی نیستیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *