روحانی: قیمت دلار قطعاً پایین می‌آید روحانی: قیمت دلار قطعاً پایین می‌آید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: قیمت دلار قطعاً پایین می‌آید

روحانی: قیمت دلار قطعاً پایین می‌آید

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رئیس جمهور ، تلاش برای افزایش تولید، صادرات و اشتغال در کنار تنظیم بازار و شفاف سازی امور را بالاترین عبادت و انقلابی بودن دانست و به بانک مرکزی ، گمرک و وزرای کابینه دستور داد تمام فعالیتهای خود را به مردم گزارش و اطلاعات دهند تا بدانند ارز به چه کسانی داده می شود و چگونه هزینه می شود.

روحانی: قیمت دلار قطعاً پایین می‌آید

اهم سخنان روحانی:

* باید با افرادی که متأسفانه منافع ملی و آینده کشور و هم‌نوعان خودشان را در نظر نمی‌گیرند، برخورد کرد. با کسی که فساد می‌کند، باید برخورد کرد. خواهش اول من این است که اول برخورد کنیم، عادلانه قضاوت کنیم، اگر به نتیجه رسیدیم، مجازات او را اعمال کنیم و بعد خبر آن را اعلام کنیم.

* اول اعلام می‌کنیم که مثلا افرادی را گرفتیم و بستیم و چه کار کردیم و چه کسی را گرفتیم، چه کسی را می‌گیریم و چه کسی را خواهیم گرفت! با هر کس در این کشور تخلف و فساد کرده باید برخورد شود. این وظیفه ذاتی نیروهای انتظامی و امنیتی و قضایی است که با متخلفین برخورد کنند اما تبلیغات باید بعد از عمل باشد، به خصوص آنجا که حیثیت و آبروی مردم در میان است.

* باید بدانیم امروز مشکل اول در کشور، مشکل اقتصادی است. مشکل اقتصادی با بگیر و ببند حل نمی‌شود. ممکن است بگیر و ببند در گوشه‌ای لازم باشد اما اساس آن است که باید فضا آرام شود و مردم نسبت به آینده اعتماد پیدا کنند. باید مردم بدانند آینده بدی در انتظار آنها نیست. اگر چیزی موجب نگرانی آنهاست، آن نگرانی را برطرف کنیم.

حتما بخوانید:  کامبیز با پیراهن بهروز در نشست فیلم ابراهیم

* بانک مرکزی طبق دستور دولت، تمام درآمد صادرات غیرنفتی را برای عرضه به سامانه نیما اختصاص داده است، تا همه تولیدکنندگان و آنهایی که مواد لازم و یا ضروریات زندگی مردم را وارد می‌کنند، بتوانند از این ارز استفاده کنند.

* این ارز باید با قیمت متعادل در اختیار تولیدکنندگان و واردکنندگان قرار بگیرد. قیمت ارز حتماً از قیمتی که امروز در سامانه نیما هست، پایین‌تر خواهد آمد. همه عوامل و مولفه‌های اقتصادی این را می‌گوید.

* مردم باید بدانند برای تمام ارز مورد نیاز واردات و تولید آنها یک قیمت تقریبی متعادل، با نوسان قیمت در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان وجود دارد که بر آن مبنا بتوانند زندگی و کار خود را تنظیم کنند.

* اگر مردمی هستند که در این قضیه تحت فشار قرار می‌گیرند، حتماً باید به آنها کمک کنیم و کمک خواهیم کرد. نباید مردم را تنها بگذاریم، مردم هم نباید دولت را تنها بگذارند. همه در کنار هم هستیم. مردم باید احساس کنند دولت نوکر و خادم و کارگزار و منتخب آنها است. هیچ کاری در کشور نمی‌کنیم جز آنکه برای دولت روشن شود که به نفع مردم و آینده کشور است.

* آمریکا نیز خود کاری کرده که شرایط مذاکره را از بین برده ؛ با روند خوبی داشتیم مذاکره می‌کردیم اما خودش آن را تخریب کرده و پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و می‌گوید باید چگونه عبور کنم!؟

* خطاب به آمریکایی ها افزود: اگر می‌خواستید عبور کنید، چرا خراب کردید؟ اگر می‌خواستید همدیگر را ببینیم چرا پل را خراب کردید؟ خودشان پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و داد می‌زنند. این که نشد. اگر راست می‌گویید بیایید پل را دو مرتبه درست کنید. پل را که درست کردید خود به خود و به طور طبیعی رفت و آمد درست می‌شود؛ خودت مؤثر و مخرب و عامل این کار هستی.

حتما بخوانید:  الناز حبیبی و لیندا کیانی در اکران «صحنه زنی»

* رئیس بانک مرکزی گله دارد که مردم در سامانه نیما نمی‌خرند در حالی که ما ارز زیاد داریم. گفتم قیمت را بیاورید پایین تا مردم بخرند و این خوب است و خبر خوبی بود که هم از وزیر نفت شنیدم و هم از رئیس کمیته مرکزی شنیدم؛ می‌گوید وارد کننده و تولیدکننده ارزی که در سامانه نیما عرضه می‌کنیم.

* نمی‌خرند و می‌گویند این ارز گران است در این سامانه نیما خیلی مداخله نمی‌کنیم ما می‌توانیم کمک کنیم ولی در این زمینه معمولاً دو طرف تقاضا و عرضه است که همدیگر را پیدا می‌کنند.

* بانک مرکزی و وزرا دولت هر چه هست و هر کاری می‌کنندرا می بایست به مردم گزارش دهند؛ اگر به کسی ارز می‌دهند به مردم بگویند؛ کسی ارز وارد می‌کند، بگویند.

* گمرکات به مردم اطلاع دهند. بانک مرکزی، وزارت صمت، بهداشت و جهاد کشاورزی اطلاعاتی که مورد نیاز است را به مردم بدهند تا مردم در جریان باشند ما به چه کسی پول می‌دهیم چه کار می‌کنیم و چه جور زندگی می‌کنیم.

* بیش از ۲۰ سال است که مذاکره درباره مسایل دریای خزر بین ۵ کشور ساحلی آن جریان دارد. بخشی از مسایل را حل کردیم و بخشی از مسایل هم باقی مانده است.

* بر سر بخشی از مسایل، کشورهای شمالی دریا توانستند با هم توافق کنند. روسیه که روزی بخش اعظم دریای خزر را متعلق به خود می دانست، امروز به سهم ۱۷ درصدی از این دریا اکتفا کرده است. بر سر تقسیم قسمت شمالی دریا و زیربستر آن کشورهای روسیه، قزاقستان و آذربایجان با هم توافق کردند و سهم روسیه ۱۷ درصد از مجموع دریا شد.

حتما بخوانید:  عالیجناب روبرتو باجو در مراسم تشییع پائولو روسی

* در قسمت جنوب دریا، بین ترکمنستان، ایران و آذربایجان هنوز مسایلی وجود دارد. با آذربایجان توافقات خوبی داشتیم که در حال اجرا شدن هستند، اما هنوز بخشی از این مسایل حل نشده است. در اجلاس اخیر خزر، یکی دو مسأله بسیار مهمی که مایه نگرانی ایران و خیلی از کشورهای دیگر بود نیز حل و فصل شد که مهمترین آنها مسأله امنیت در دریای خزر بود.

* توافق کردیم که ایران باید امتیازات خاصی برای خط مبدأ ساحلی خودش بگیرد و تا ۱۵ مایل از خط مبدأ، دریای سرزمینی ایران و تا ۱۰ مایل بعد، منطقه ماهی‌گیری اختصاصی است. بر اساس این توافق همچنین کشتی‌های ایران می‌توانند، در سراسر این دریا رفت و آمد کنند و می‌توانیم از ظرفیت‌های بندری، گردشگری و اقتصادی این دریا استفاده و بهره‌برداری کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *