روحانی: همه باید پای صندوق رای بیاییم روحانی: همه باید پای صندوق رای بیاییم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: همه باید پای صندوق رای بیاییم

روحانی: همه باید پای صندوق رای بیاییم

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور با بیان اینکه نشانه مقاومت ما دوم اسفند است، گفت: اگر می‌خواهیم در مقابل آمریکا بایستیم و به پیروزی برسیم، باید دوم اسفند پای صندوق آرا بیاییم.

روحانی: مجلس در ایران قدرتمند است

روحانی در جلسه هیئت دولت: 

* (با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در مقابل آمریکا بایستیم و به پیروزی برسیم، نشانه مقاومت ما دوم اسفند است): دوم اسفند باید پای صندوق آرا بیاییم.

* نمی‌شود در تهران بگوییم که یک نفر نیست که به آن رأی دهم، این حرف درست نیست.

* نمی‌شود گفت در تهران با وجود این همه کاندیدایی که وجود دارد، من یک نفر را هم برای رأی دادن پیدا نکرده‌ام آن طوری که با ذوق و سلیقه من بخواند، کسی وجود ندارد.

* هر کسی از هر جناحی وارد مجلس شود، نماینده مجلس ما خواهد بود و آنجا دیگر جای قهر نیست.

* ۴۱ سال از انقلاب گذشته است و مردم ما همانند همان سال ۵۸ با همان شور و علاقه در صحنه هستند. روز دیگری که مردم باید افتخار بیافرینند، روز دوم اسفند امسال پای صندوق‌های رأی است. چند موضوع را ملت بزرگ و عزیز ما باید تفکیک کنند. یک موضوع اینکه ما پای صندوق می‌رویم تا بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی برگزینیم.

* مجلس شورای اسلامی قوانین را بررسی و آن‌ها را تصویب می‌کند. لوایح مجلس به دولت فرستاده می‌شود و به وزرا در آنجا رأی داده می‌شود و آنها نوعی نظارت بر دستگاه‌های اجرایی دارند و تحقیق و تفحص بر عهده آنهاست. همچنین استیضاح و سوال برعهده نمایندگان است. اصولاً مجلس شورای اسلامی در ایران بسیار قدرتمند است.

حتما بخوانید:  آغاز جنگ روانی؛ سوما را در قبال قائدی می‌زنیم!

* البته اختیارات مجلس در کشورهای مختلف متفاوت است. در ایران مجلس جایگاه عظیمی دارد که این نیز به دلیل نظر امام (ره) است. امام از ابتدا به مجلس یک عنایت خاص داشت. ایشان روابط خاصی با مرحوم مدرس داشتند و گاهی در جلسات مجلس شورای ملی آن زمان حضور پیدا می‌کردند.

* (با بیان اینکه ما برای سرنوشت خود و آینده خود باید پای صندوق رأی بیاییم): شما فکر می‌کنید اگر مجلس یازدهم یک قانون را تصویب کرد به راحتی می‌توان در مجلس دوازدهم آن را تغییر دارد. خیر این چنین نیست. مصوبات مجلس تبدیل به قانون می‌شود.

* ما در حال تحریم دشمنان هستیم و فشار شدید استکبار جهانی بر روی کشور ماست. باید این تحریم را بشکنیم یا نه؟ ما باید زندگی مردم را آسان‌تر کنیم یا نه؟ ما باید بسیاری از ساختارها را در این شرایط تغییر بدهیم یا نه؟

* اگر کسی می‌گوید تحریم را نمی‌شود به هیچ قیمتی شکست داد و باید تسلیم شد، این حرف او نادرست است. چگونه در سال ۹۲ و ۹۴ تحریم را شکستیم. ما بخشی از تحریم‌ها را در ۹۲ و بخشی را در ۹۴ شکستیم. اینکه فروش نفت را از ۹۰۰ هزار بشکه به نزدیک سه میلیون بشکه رساندیم، شکستن تحریم بود.

* راه آمریکا نسبت به ایران و منطقه، غلط است و امروز نمایندگان مجلس آمریکا و سناتورها، این موضوع را به زبانی بیان می‌کنند. بنابراین ما باید با ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا به پیروزی برسیم و بدانیم روز دوم اسفند، حضور در پای صندوق رأی و صف‌های پرشور، آمریکا را عصبانی و ناراحت می‌کند و عدم حضور ما موجب خوشحالی آمریکاست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *