روزنامه اعتماد: وزارت ارشاد را کنید وزارت سرگرمی روزنامه اعتماد: وزارت ارشاد را کنید وزارت سرگرمی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روزنامه اعتماد: وزارت ارشاد را کنید وزارت سرگرمی

روزنامه اعتماد: وزارت ارشاد را کنید وزارت سرگرمی

عبدالجبار کاکایی در روزنامه اعتماد نوشت: می‌خواهم از مدیران درخواست کنم تا وزارتخانه‌ای به نام «وزارت سرگرمی، تفنن و تفریح» راه بیندازند و مسوولیت هرآنچه را امروز به نام هنر، تولید می‌شود به عهده بگیرند. چون تولیداتی که این روز‌ها در حوزه‌های مختلف هنری می‌بینیم، براساس نظر کارشناسان این حوزه‌ها، جنبه‌های هنری ندارد، بیشتر سرگرمی هستند و چرا باید وزارت فرهنگ و هنر و ارشاد متولی آن‌ها باشد، وقتی آثار فرهنگی و هنری نیست و همه‌چیز به سمت سرگرمی و ابتذال هنری کشیده شده.

روزنامه اعتماد: وزارت ارشاد را کنید وزارت سرگرمی

با این دسته‌بندی می‌شود آثار را با توجه به کیفیت‌شان به یکی از این وزارتخانه‌ها ارجاع داد و وزارت ارشاد هم هزینه کار‌های تجاری، سبک، سخیف و غیرهنری را ندهد. به نظر می‌آید امروز بیشتر تفریح مردم در خرید لباس یا رفتن به رستوران‌های مجلل، کنسرت و نمایش‌های تفریحی خلاصه شده است. تازه این هم مربوط به قشر مرفه جامعه است. مشکلی هم نیست اگر برای همین قشر هم برنامه‌ای داشته باشیم.

اما نباید اجازه دهیم پای وزارت فرهنگ و ارشاد به تولید چنین آثاری باز شود و با هزینه و سرمایه‌ای که خرج می‌کند شخصیتش زیر سوال برود. باید راهی برای سامان‌دهی تولید موسیقی ناهنجاری که امروز شاهد آن هستیم هم باشد. البته ناهنجار از حیث منتقدان رسانه‌ای و نگاه هنری نسبت به موسیقی. اگر نه سرگرمی همیشه لازم است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  روحانی: برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *