رکورد نارس‌ترین نوزاد جهان شکست رکورد نارس‌ترین نوزاد جهان شکست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رکورد نارس‌ترین نوزاد جهان شکست

رکورد نارس‌ترین نوزاد جهان شکست

بی‌بی‌سی: یک نوزاد پسر آمریکایی که در ۲۱ هفتگی بارداری مادرش به دنیا آمده، لقب نارس‌ترین نوزاد جهان را به خود اختصاص داد. او وزنش کمتر از نیم کیلوگرم بود و در شهر برمینگم آلاباما به دنیا آمد.

زودرس‌ترین نوزاد جهان که ۱۹ هفته زود به دنیا آمد

اکنون کورتیس مینس یک سال و چهار ماهه است و موسسه رکوردهای جهانی گینس تایید کرده او رکورد جدیدی را در میان نوزادان نارسی که زنده ماندند، ثبت کرده است.

وقتی کورتیس مینس به دنیا آمد فقط ۴۲۰ گرم وزن داشت.

دوران بارداری کامل معمولا ۴۰ هفته است و کورتیس ۱۹ هفته زودتر به دنیا آمده بود.

زودرس‌ترین نوزاد جهان که ۱۹ هفته زود به دنیا آمد

میشل باتلر، مادر او، شب ۴ ژوئیه ۲۰۲۰، همزمان با آتشبازی‌های جشن استقلال در آمریکا، دچار درد زایمان شد و به بیمارستان رفت.

اما کاسیا، یک روز بعد از تولد جان سپرد. مسئولان بیمارستان به مادر و پدر این دو نوزاد گفته بودند که امیدی به زنده ماندن آنها نیست اما تا زمانی که زنده باشند، از آنها مراقبت می‌شود.

زودرس‌ترین نوزاد جهان که ۱۹ هفته زود به دنیا آمد

در حالی‌که کمتر از یک درصد شانس زنده ماندن کورتس بود، او را زیر دستگاه مراقبت‌های ویژه قرار دادند.

این نوزاد پس از سه ماه توانست بدون دستگاه نفس بکشد و ماه آوریل گذشته، پس از ۲۷۵ روز از بیمارستان مرخص شد.

پزشکان مجبور بودند به این نوزاد یاد بدهند که چطور نفس بکشد و از دهانش برای خوردن غذا استفاده کند.

خانم باتلر، که اهل یوتئو ایالت آلاباما است در یک بیانیه گفته بود: “آن لحظه که سرانجام توانستیم کورتیس را به خانه ببریم و بچه‌های بزرگترم را با برادر کوچکشان غافلگیر کنیم، آن لحظه‌ای است که هرگز فراموش نمی‌کنم.”

حتما بخوانید:  تا دقیقه ۵۰؛ سوئد صفر - کره جنوبی صفر

زودرس‌ترین نوزاد جهان که ۱۹ هفته زود به دنیا آمد

کورتیس، که سه برادر و خواهر بزرگتر دارد، هنوز احتیاج به دستگاه اکسیژن و لوله تغذیه دارد اما دکترهای می‌گویند که او در سلامت کامل است.

دکتر برایان، سیمز، پزشک متخصص نوزادان (نئوناتولوژیست) دانشگاه برمینگم آلاباما، که زایمان تحت نظر او انجام شد به موسسه رکوردهای جهانی گینس گفت: “۲۰ سال است که این کار را انجام می‌دهم اما هرگز نوزاد نارسی ندیده بودم که اینقدر قوی باشد. کورتیس یک مورد استثنایی بود.”

کورتیس توانسته به عنوان نارس‌ترین نوزاد رکورد قبلی را که به ریچارد هاچسن، از ایالت ویسکانسین تعلق داشت بشکند. ریچارد هاچسن، یک ماه زودتر از کورتیس و در حالی‌که فقط ۲۱ هفته و دو روز را در شکم مادرش گذرانده بود، به دنیا آمده بود. کورتیس دو روز کمتر در شکم مادرش مانده بود.

پیش از ریچارد، رکورد نارس‌ترین نوزاد به مدت ۳۴ سال به نوزادی از اوتاوای کانادا تعلق داشت که پنج روز بعد از ۲۱ هفتگی بارداری مادرش متولد شده بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *