ریاض، تقاضای مشتریان نفت ایران را تامین می‌کند ریاض، تقاضای مشتریان نفت ایران را تامین می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ریاض، تقاضای مشتریان نفت ایران را تامین می‌کند

ریاض، تقاضای مشتریان نفت ایران را تامین می‌کند

برترین‌ها: پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که عربستان سعودی قصد دارد از دو ماه دیگر کمبود ناشی از تحریم نفتی ایران را به طور کامل جبران کند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد: عربستان سعودی در نظر دارد از ماه ژوئیه تمامی سفارشات نفتی را که در ماه ژوئن در نتیجه خروج نفت ایران از بازار دریافت کرده است کاملا تامین کند.

براساس این گزارش، عربستان سعودی تاکنون سفارش‌های “معتدلی” برای فروش نفت خام به واردکنندگان نفتی ایران دریافت کرده است.

ریاض، تقاضای مشتریان نفت ایران را تامین می‌کند

براساس سهمیه‌بندی اوپک، عربستان مجاز به تولید کمی بیش از ده میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز است اما براساس توافقی که بین اوپک و چند کشور عمده صادرکننده نفت، به خصوص روسیه برای جلوگیری از سقوط بهای نفت صورت گرفته، تولید خود را به حدود نه میلیون و هشتصد هزار بشکه محدود کرده که بخشی از آن به مصرف داخلی می‌رسد.

در حال حاضر، عربستان کمتر از هفت میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و در نظر دارد تا پایان ماه ژوئن – ماه آینده میلادی – به صدور همین مقدار ادامه دهد اما از ماه ژوئیه و در صورت لزوم، حاضر است این مقدار را افزایش دهد. انتظار می‌رود در ماه آینده میلادی، کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در مورد سطح تولید به رایزنی بپردازند.

ماه گذشته و در پی تصمیم آمریکا به خودداری از تمدید معافیت از تحریم نفتی ایران، خالد بن فالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد: در صورت تحقق هرگونه کمبودی در بازار نفت، آن کشور آماده جبران آن هست اما افزود که در حال حاضر “نیازی فوری” به چنین افزایشی محسوس نیست. وی گفت که تصمیم اوپک در مورد میزان تولید تابع تحولات قیمت در بازار است و این سازمان عوامل دیگری را در تصمیم گیری خود در نظر نمی‌گیرد.

حتما بخوانید:  ایکر مقدس دستکش‌هایش را آویخت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد: عربستان و امارات برای جایگزین کردن کسری نفت ایران آمادگی دارند.

این در حالی است که کشورهایی چون ترکیه اعلام کردند که بسرعت نمی توانند نفت دیگری را جایگزین نفت ایران کنند.

به دنبال تمدید نشدن معافیت کشورها برای واردات نفت ایران، بهای این ماده سوختی هفته گذشته به بالاترین رشد در شش ماه اخیر رسید، به طوری که نفت برنت دریای شمال هر بشکه ۷۴ دلار و ۵۷ سنت معامله شد.

بهای پیش‌خرید هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا هم در نتیجه فشارهای بیشتر برای افزایش ذخایر نفت خام این کشور با ۴۱ سنت افزایش، به بشکه‌ای ۶۵ دلار و ۸۹ سنت رسید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *