ریزش سنگین بورس یک روز پس از سخنان رئیسی ریزش سنگین بورس یک روز پس از سخنان رئیسی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ریزش سنگین بورس یک روز پس از سخنان رئیسی

ریزش سنگین بورس یک روز پس از سخنان رئیسی

برترین‌ها: در حالی اولین روز معاملات هفته، شاخص کل بورس بیشترین ریزش در ۳ هفته اخیر را پشت سر گذاشت که روز گذشته رئیس جمهور درباره وضعیت بورس اعلام کرد: برنامه دولت این است که تلاش کند بورس برای سهامداران از یک وضعیت متفاوتی برخوردار شود.

ریزش سنگین بورس یک روز پس از سخنان رئیسی!

شاخص ۱۸ هزار واحد افت کرد

خبرگزاری مهر امروز نوشت: شاخص کل بورس در پایان معاملات شنبه ۱۱ دی ماه کاهش ۱۸ هزار و ۴۱۷ واحدی داشت که افت منفی ۱.۳ درصدی نسبت به آخرین روز کاری معاملات هفته گذشته نشان می‌دهد.

شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۹۳ واحد رسید، این در حالی است که معاملات روز چهارشنبه با شاخص یک میلیون و ۳۹۶ هزار واحدی به پایان رسید.

شاخص هم وزن ۴ هزار و ۶۳۰ واحد منفی شد و در رقم ۳۶۳ هزار و ۴۶۹ واحد ایستاد.

امروز پنج میلیون و ۹۶۴ هزار سهم به ارزش حدود ۳.۷ هزار میلیارد تومان به تعداد ۳۵۵ هزار و ۸۵۹ فقره معامله شد و ارزش بازار به کانال ۵.۵ هزار هزار میلیارد تومان افت کرد.

فولاد، فارس و شپدیس در افت شاخص مؤثر بودند. نمادهای خودرویی نیز بیشترین تراکنش را داشته ولی دو نماد خودرو و خساپا با حدود ۵ درصد کاهش ارزش سهام مواجه شدند.

ریزش سنگین بورس یک روز پس از سخنان رئیسی!

فرابورس ۱۷۳ واحد منفی شد و در رقم ۱۸ هزار و ۶۶۲ واحد ایستاد.

بیشترین صف تقاضا به دو نماد قندی و بیشترین صف عرضه به وسخوز اختصاص داشت.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: با توجه به وضعیت امروز بازار، احتمالا فردا در نیمه اول روال منفی ادامه خواهد یافت. در نیمه دوم احتمال بازگشت و رشد در بازار وجود دارد البته به شرط تغییرات در وضعیت گروه‌های خودرو و پالایش.

حتما بخوانید:  پیروزی سوئد به لطف VAR

اظهارنظر جدید رئیسی درباره بورس

رئیسی شامگاه شب گذشته در جمع اصحاب رسانه قم در سخنانی با اشاره به اقدامات دولت در رابطه با وضعیت بورس گفته بود:

* ما در جلسه ستاد اقتصادی دولت پیگیری کردیم که چه راهکارهایی می‌توانیم دنبال کنیم که بورس آرامشی پیدا کند و سرمایه‌گذاران و سهامداران ببینند که کاملاً وضعیت متفاوت شده است.

* (با بیان اینکه ۱۰ تصمیم در این زمینه گرفته و توسط وزیر اقتصاد اعلام شد): برنامه دولت این است که تلاش کند بورس برای سهامداران و کسانی که امروز نگاهشان به بورس هست از یک وضعیت متفاوتی برخوردار شود.

* گام‌های دولت در این زمینه مؤثر بوده ولی باید دنبال کرد و نباید کار در این زمینه رها شود.

* نوسانات طبیعی در بورس را می‌توان تحمل کرد ولی نوسانات به‌نحوی‌که مردم را نگران کند نه!

* جلسه‌ای نیست در هیئت دولت که به موضوع بورس پرداخته نشود. باید پیگیری شود که نهایتاً نتیجه‌اش این باشد که سهام‌داران که تعداد زیادی از مردم را در برمی‌گیرد به آرامش برسند و هر کس به سود خودش برسد.

ریزش سنگین بورس یک روز پس از سخنان رئیسی!

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *