زیباکلام: ایران در ۱۴۰۰ با آمریکا توافق می‌کند زیباکلام: ایران در ۱۴۰۰ با آمریکا توافق می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / زیباکلام: ایران در ۱۴۰۰ با آمریکا توافق می‌کند

زیباکلام: ایران در ۱۴۰۰ با آمریکا توافق می‌کند

خبر فوری: صادق زیباکلام؛ فعال سیاسی معتقد است: تندرو‌ها پس از فتح دولت در سال ۱۴۰۰، با ترامپ توافق می‌کنند.

زیبا کلام با بیان اینکه ترامپ می داند بر خلاف روحانی یا ظریف که در ایران کارهای نیستند، تندروها کاره ای هستند تصریح کرد: اگر او بتواند با آنها به توافق برسد، این توافق مثل برجام نیست که تندروها زیرش بزنند و نگذارند موفقیت آمیز شود. بنابراین احتمال اینکه توافق یا نرمش قهرمانانه ای بین تندروها و ترامپ در سال ۱۴۰۰ صورت بگیرد بسیار زیاد است. یعنی تندروها چاره ای ندارند جز اینکه به سمت و سوی یک نرمش قهرمانانه بروند.

زیباکلام: ایران در ۱۴۰۰ با آمریکا توافق می‌کند

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: با مصیبت هایی که کرونا ایجاد کرده به علاوه وضع نامساعد اقتصادی و فشارهای بیشتر از سوی آمریکا و جامعه جهانی، خطرات و تهدیداتی همچون اعتراضات آبان سال گذشته مسئله‌ای نیست که تندروها نسبت به آن تفاوت باشند. آنها می دانند که واقعا دیگر مردم از نظر فشارهای اقتصادی دارد جان شان به لب شان می‌رسد.

بنابراین سعی می کنند به شکلی با کنار آمدن با آمریکا لااقل مقداری وضع اقتصادی بهتر شود. چون آن وقت روحانی هم نیست که اگر وضع اقتصادی بهتر شود سودش به او برسد بلکه وقتی وضع اقتصادی سال آینده در نتیجه کنار آمدن با ترامپ بهتر شود، همه سودش به تندروها می‌رسد و آنها می توانند به اقشار و لایه هایی که به شدت تحت فشار اقتصادی هستند بگویند ببینید وقتی روحانی بود وضع شما چگونه بود ولی الان وضع چقدر بهتر شده است!

وی ادامه داد: واقعیت هم این است که اگر توافقی با ترامپ صورت گیرد باعث می شود تحریم ها کاهش پیدا کنند، دارایی های ایران آزاد می شود و حمل و نقل کالا سهل شود و یقینا اوضاع اقتصادی به سرعت بهبود پیدا می کند و سود آن هم در افکار عمومی به حساب تندروها ریخته می‌شود.

حتما بخوانید:  هیات طالبان به دیدار ظریف رفتند

زیباکلام در پاسخ به این سوال که توجیه تندروها از مذاکره و برقرار کردن رابطه مستقیم با آمریکا برای حامیان شان چه خواهد بود و آنها چگونه برای این ارتباط روزنامه کیهان را قانع می کنند؟ گفت: فکر نمی کنم که تندروها اعتراض جدی بکنند.

وی یادآور شد: یک دلیل اعتراض تندروها به نرمش قهرمانانه ای که توسط آقای روحانی تحت عنوان برجام صورت گرفت و آنها بیشترین نقش را در برهم زدنش داشتند، این بود که چرا نفع این توافق به روحانی و میانه روها برسد؟ وقتی خود تندروها می توانند نفع بهتر شدن شرایط اقتصادی را ببرند برای چه این نفع را آقای خاتمی، روحانی و اصلاح طلبان ببرند؟! بلکه خود سعید جلیلی، محمود احمدی نژاد و تندروها هم می‌توانند این کار را انجام دهند.با این تفاوت مهم که اگر تندروها توافقی با آمریکایی ها بکنند می دانند که این عملی است و اتفاق می افتد که این تفاوت را ترامپ و آمریکایی ها می دانند.

زیباکلام تصریح کرد: از آنجایی که تندروها قدرت دارند هر توافقی که با آنها بشود این توافق ، ضمانت اجرایی خواهد داشت و مثل برجام ِ روحانی نخواهند بود که هنوز جوهر آن خشک نشده بود دو موشک شلیک و روی آن نوشته بود: ” اسرائیل باید نابود شود” بلکه آنها می دانند که اگر توافقی با تندروها بشود این توافق قطعا اجرایی خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *