سانسور فیلم‌های جشنواره فجر تایید شد سانسور فیلم‌های جشنواره فجر تایید شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سانسور فیلم‌های جشنواره فجر تایید شد

سانسور فیلم‌های جشنواره فجر تایید شد

برنا: محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی که روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن در خانه جشنواره فیلم فجر حاضر شد به نکاتی متفاوت در خصوص جشنواره فیلم فجر و آثار راه یافته و البته ممیزی برخی فیلم‌ها اشاره کرد.

سانسور فیلم‌های جشنواره فجر تائید شد

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی که روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن در خانه جشنواره فیلم فجر حاضر شد، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا به نکاتی متفاوت در خصوص جشنواره فیلم فجر و آثار راه یافته و البته ممیزی برخی فیلم‌ها اشاره کرد.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اینکه برخی فیلم‌های حاضر در جشنواره اصلاحاتی داشته‌اند را تایید می‌کنم ولی با اصلاحات صورت گرفته فیلم‌ها به جشنواره راه پیدا کرده‌اند و وقتی فیلم در جشنواره حاضر می‌شود دیگر هیچ مشکلی ندارد و صاحبان آثار نگرانی نداشته باشند چراکه بعید می‌دانم این آثار برای اکران عمومی با مشکل خاصی روبرو شوند.

خزاعی تصریح کرد: اصلاحاتی که برای برخی فیلم‌ها صورت گرفته تنها در حد چند سکانس و موارد خاص بوده است. سینما به سمت نشان دادن برخی صحنه‌ها رفته که قطعا در سال‌های بعد هم نسبت به این صحنه‌ها حساسیت خواهیم داشت و اصلاحات صورت گرفته در این زمینه ادامه دارد.

وی افزود: اگر بخواهم درباره این صحنه‌ها مثال بزنم؛ مصرف مشروبات الکلی، سیگار کشیدن بسیار زیاد بانوان و دیگر مواردی که بیشتر مربوط به مسائل اخلاقی می‌شود و به مسائل کلی اندیشه‌ای ربط ندارد. خانواده برای من اهمیت ویژه‌ای دارد و معتقدم فیلم‌ها باید در سطح استانداردی باشند که خانواده‌ها بتوانند با خیال راحت به سینما بروند. این اصلاحات به معنی محدود شدن نیست، ما سعی داریم فضای جدیدی را باز کنیم تا در همه ژانرها برای همه سلایق فیلم ساخته شود.

حتما بخوانید:  رب و موز در صدر تورم اقلام خوراکی

رئیس سازمان سینمایی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: برخی ژانرها در سینمای ما مغفول مانده‌اند ولی یکی از نکاتی که موجب رضایت من از جشنواره امسال شده، این است که ما در این دوره از جشنواره ژانرهای مختلفی داریم که قطعاً اتفاق مهمی برای سینمای ایران است. قرار نیست محدودیتی ایجاد شود بلکه فقط چند مورد از مسائل اخلاقی مد نظر ما است که دچار اصلاحیه خواهند شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *