سخنران مذهبی: بلا و بیماری، طبیعی است سخنران مذهبی: بلا و بیماری، طبیعی است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سخنران مذهبی: بلا و بیماری، طبیعی است

سخنران مذهبی: بلا و بیماری، طبیعی است

خبرگزاری فارس: روز اول ماه رجب مصادف با میلاد امام باقر (ع) و روز سوم این ماه نیز مصادف با شهادت امام هادی (ع) است که مساجد، هیأت‌ها و اماکن متبرکه اقدام به برگزاری جلسات مناسبتی می‌کنند اما شیوع ویروس کرونا در کشور موجب شد تا برخی از هیأت‌های کشور جلسات مناسبتی خود را در این ایام لغو کنند.

ظهور بلا و بیماری در آخرالزمان طبیعی است

حجت‌الاسلام عبدالحمید شهاب سخنران مذهبی در تماس با خبرگزاری فارس در واکنش به تعطیل شدن جلسات هفتگی و جلسات میلاد حضرت امام باقر (ع) در برخی از هیأت‌های کشور اظهار داشت: ظهور بلا و بیماری در آخرالزمان به‌واسطه اعمال برخی انسان‌ها طبق فرموده پیامبر اعظم (ص)، اتفاقی گریبانگیر است.

وی ادامه داد: این اتفاق دارای یک بعد عقلانی است که علم نو حکم می‌کند باید جلوی آن را با عوامل پیشگیرنده باید گرفت که در این خصوص پزشکان توصیه‌هایی داشته‌اند و مردم هم عامل هستند، اما به این معنا نیست که با ترس و واهمه مکان‌های مذهبی مانند هیأت و روضه را که محل شفا هستند، تعطیل کنیم.

مجالس اهل بیت (ع) با استجابت قطعی دعا همراه است

شهاب اضافه کرد: مجالس اهل بیت (ع) با استجابت قطعی دعا همراه است و افراد طبق عادت در آن حضور پیدا نمی‌کنند؛ بلکه با هدف عبادت خداوند حضور پیدا می‌کنند. حال این کانون عبادی که دعا با قطعیت به استجابت می‌رسد، تعطیل کنیم و اتصال افراد با خداوند را از بین ببریم؟

سخنران مذهبی: بلا و بیماری، طبیعی است

تعطیل شدن جلسات مذهبی از حرکات خزنده دشمن است

این سخنران مذهبی با بیان اینکه مدیریت در رفتار حکم می‌کند تا مسئولین هیأت‌ها در ورودی جلسه وسایل شوینده و بهداشتی تعبیه کنند و در جلسه نیز به افراد توصیه کنند تا از دست دادن با یکدیگر پرهیز کنند، گفت: تعطیل شدن جلسات مذهبی از حرکات خزنده دشمن است. در کشور چین که این بیماری شیوع کرد مردم دغدغه جان داشتند و به دین توجهی نداشتند، لذا معبد نرفتن برای آن‌ها اهمیتی نداشت، اما هیأت، کانون الله است. ما هوالشافی را در چه می‌بینیم؟ تعطیل کردن هیأت، به معنای در نظر نگرفتن قدرت اهل بیت (ع) است.

حتما بخوانید:  وزارت خارجه: ادعای سفیر عربستان در آمریکا پوچ است

وی ادامه داد: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «بکم فتح الله و بکم یختم و بکم ینزل الغیث؛ هستی به خاطر آن بزرگواران آفریده شده است؛ زیرا اگر آنها نبودند خداوند آسمان و غیر آن‌را نمی‌آفرید» یعنی تمام امور که تحت عنوان مخفیات عالم وجود دارد در دستان اهل بیت (ع) است؛ بنابراین اگر در شب میلاد حضرت امام باقر (ع) و شب شهادت امام هادی (ع)، شیعه با این اعتقاد در هیأت حضور پیدا نکند تا توسل به این ذوات مقدسه برای رفع بلا داشته باشد، از شیعه‌گری او تنها یک لفظ باقی مانده است!

هیأت یک تجمع ساده، مانند سینما نیست

شهاب گفت: اگر حاکم و مسئول پزشکی کشور نکته‌ای گفته است، برای تجمعات ساده مانند سینما است که با برگزاری هیأت تفاوت دارد. اگر این نگاه در میان ما باشد، درحال فیلم بازی کردن هستیم و به قدرت شفابخشی اهل بیت (ع) ایمان و اعتقاد نداریم که این هم آب به آسیاب دشمن ریختن است.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: مهم‌ترین دانشگاه و کانون تربیتی اهل بیت (ع) هیأت و روضه است، تصریح کرد: حال این کانون مهم را به خاطر یک بیماری باید تعطیل کنیم؟

توصیه‌هایی برای برگزاری جلسات هیأت در زمان بحران

وی در توصیه به مسئولین هیأت‌ها اظهار داشت: هیأتی‌ها محکم و استوار جلسات را با مدیریت فهیم و رعایت موارد بهداشتی برگزار کنند و در این راستا می‌توانند ماسک در اختیار هیأتی‌ها قرار دهند، مایع شوینده و ضدعفونی ارائه کنند، پذیرایی نداشته باشند و یا از ظروف یکبار مصرف استفاده کنند و تأکید کنند افراد با یکدیگر دست ندهند و همچنین فضای جلسه را ضدعفونی کنند. نباید با این رفتارها را صورت مسئله پاک کرد و با جهل آب به آسیاب دشمن نریخت.

حتما بخوانید:  طعنه تلخ دولت به ملت؛ «ما اگر نبودیم..!»

شهاب تصریح کرد: این شرایط امروز سنگ محک شیعیان برای امام زمان (عج) که می‌فرمایند: «من به واسطه رفتار برخی از اعمال شیعیان تنها شده‌ام». ما در مکتب اهل بیت (ع) برای رفع گرفتاری‌ها سفارش به دعا داریم و چه محفلی بهتر از هیأت برای دعا کردن که افراد در زمان اشک ریختن برای امام هادی (ع)، برای رفع این گرفتاری و بلا دعا کنند؟

در گذشته، هیأت و اماکن متبرکه پناهگاه مردم در زمان وقوع بیماری‌ها بود

این سخنران مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: در کشور ما برای رفع مشکلات، به هر چیزی متمسک می‌شوند، اما چرا به مسبب‌الاسباب تمسک نکنیم. در زیارت ناحیه داریم: «السلام علی من الاجاب تحت قبت؛ السلام علی من جعل الله الشفاء فی تربته» چرا نباید برای رفع این مشکلات به اهل بیت (ع) تمسک جست؟ در گذشته اگر بیماری رواج می‌یافت مردم به اماکن متبرکه پناه می‌بردند و یا در این کشور زمانی که وبا گسترش یافت، آیت الله خوانساری مردم را به خواندن زیارت عاشورا توصیه کرد و امروز نیز آیت‌الله وحید خراسانی توصیه به خواندن سوره حمد دارند. نباید جلسات اهل بیت (ع) را با این موضوعات تعطیل کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *