سد‌های کشور هدف حمله سایبری قرار گرفت؟ سد‌های کشور هدف حمله سایبری قرار گرفت؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سد‌های کشور هدف حمله سایبری قرار گرفت؟

سد‌های کشور هدف حمله سایبری قرار گرفت؟

صداوسیما اعلام کرد که یک منبع آگاه در گفتگوی تلفنی با این خبرگزاری گفته است: در دو هفته گذشته سیستم‌های مربوط به جمع آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای کشور بطور کامل قطع شده است به نحوی که در این مدت هیچ گونه دسترسی به میزان ذخایر سدهای کشور وجود نداشته است.

حمله سایبری به سیستم اطلاعات سد‌ها؟

وی افزود: اگرچه مسئولین بخش انفورماتیک شرکت مدیریت منابع آب خبر حمله سایبری را تایید نمی‌کنند اما شرایط بوجود آمده نشان دهنده قوت گرفتن حمله سایبری است.

این منبع آگاه اعلام کرد: امروز حتی دسترسی کارکنان شرکت نیز به فضای مجازی از جمله نرم‌افزار واتس آپ که تا پیش از این کارکنان شرکت برای برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کردند نیز از بین رفته است.

وزارت نیرو خبر صداوسیما را تکذیب کرد

ایسنا: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص حملات سایبری به سیستم اطلاعات سدهای کشور گفت: برخی محدودیت‌ها از سوی وزارت نیرو برای افراد خارج از سیستم به منظور دسترسی به اطلاعات اعمال شده است.

سید اعتضاد مقیمی، با بیان اینکه وزارت نیرو به صورت خودخواسته محدودیت‌هایی را برای عموم و دسترسی به اطلاعات سدها ایجاد کرده است و این موضوع هیچ ارتباطی با موضوعات مطرح شده ندارد، اظهار کرد: هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و از داخل سیستم دسترسی ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ حمله سایبری رخ نداده و اساس این صحبت ها کذب است، تصریح کرد: وزارت نیرو این محدودیت ها را ایجاد کرده و همه چیز تحت کنترل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

حتما بخوانید:  تصاویر دو قاضی متخلف، رسانه‌ای شد

در برخی رسانه‌ها موضوع حملات سایبری به سیستم اطلاعات سدهای کشور مطرح و اعلام شده که در دو هفته گذشته سیستم‌های مربوط به جمع آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای کشور بطور کامل قطع شده به نحوی که در این مدت هیچ گونه دسترسی به میزان ذخایر سدهای کشور وجود نداشته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *