سفر میلیونی به شمال با وجود موج دوم کرونا سفر میلیونی به شمال با وجود موج دوم کرونا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سفر میلیونی به شمال با وجود موج دوم کرونا

سفر میلیونی به شمال با وجود موج دوم کرونا

برترین‌ها: با وجود اینکه به نظر می‌رسد «موج دوم کرونا» در استان‌های شمالی آغاز شده است، مسئولان از سفر میلیونی شهروندان به این استان‌ها در روزهای گذشته خبر داده‌اند.

ترافیک نیمه‌سنگین در محور کرج - چالوس

ترافیک نیمه‌سنگین در جاده‌های شمالی

نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات پلیس راهور، روز پنجشنبه ۱۵ خرداد خبر داد که ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس نیمه‌سنگین است. وی افزود:براساس آخرین گزارش‌های دریافتی ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس(محدوده بیلقان) نیمه سنگین و (محدوده‌های دوراهی دیزین، پیچ‌سرهنگ، دهانه جنوبی تونل کندوان و پل زنگوله) پر حجم و روان است.

ترافیک نیمه‌سنگین در محور کرج - چالوس

هجوم مسافران به مازندران و گیلان

در همین حال «ایرنا» از «هجوم مسافران» به مازندران با وجود هشدار مسئولان و قرار داشتن شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز و زرد خبر داد.

هجوم مسافران طی ۴۸ ساعت گذشته به مازندران با وجود هشدار پی‌درپی مسئولان و قرار داشتن این استان در وضعیت قرمز و زرد کرونایی ، آخرین خط کشی‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در این خطه از شمال کشور پاک کرده و سبب نگرانی همگانی از اوج گیری دوباره بیماری شده است. هجوم مسافران از جاده کندوان به مازندران باعث قفل ترافیک شدن این محور برای چند ساعت شده است!

در همین حال مهران حسنی، معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران، اعلام کرد که در ۱۰ روز نخست خردادماه حدود دو میلیون مسافر وارد مازندران شدند. هر ساله به مناسبت عید فطر و همچنین تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد، تعدادی زیادی به استان‌های شمالی سفر می‌کنند. بر اساس گزارش مقام‌های رسمی، بخشی از این افراد امسال نیز به این استان‌ها سفر کرده‌اند.

حتما بخوانید:  آیا با اینترنت ماهواره‌ای، فیلترینگ ممکن است؟

ترافیک نیمه‌سنگین در محور کرج - چالوس

انقضای تاریخ مصرف هشدارهای «سفر نکنید»

این حجم از سفر به استان‌های شمالی ایران در حالی انجام شده که روسای دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل «از سیر صعودی» شیوع کرونا در این استان ابراز نگرانی کردند.

در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از«شیوع پیک دوم کرونا» در این استان خبر داد. ارسلان سالاری گفت که میزان ابتلا به کرونا در چند روز اخیر در گیلان به دلایل مختلفی نظیر رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی افزایش یافته است. او گفت که تعداد بیماران بستری‌شده جدید نشان‌دهنده اوج‌گیری دوباره این بیماری در گیلان است. سالاری در عین حال به تعداد بیماران بستری‌شده اشاره نکرد.

البته در هشدارهای مسئولان نیز جای تامل بسیار است زیرا اینکه می گویند در صورت امکان از سفر غیر ضروری خودداری شود ، این پرسش را مطرح می کند که چه ضرورتی وجود داشته که در عرض ۱۰ روز نخست خرداد ۲ میلیون مسافر به مازندران سفر کنند و یا بر اساس کدام ضرورت سبب شده هجوم مسافران برای سفر به مازندران از جاده چالوس در تعطیلات اخیر به حدی برسد که سبب قفل چند ساعته ترافیک در این محور شده و حتی پلیس راه را هم غافلگیر کند؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *