سفیر کره در تهران: آن پول برای مردم ایران است سفیر کره در تهران: آن پول برای مردم ایران است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سفیر کره در تهران: آن پول برای مردم ایران است

سفیر کره در تهران: آن پول برای مردم ایران است

یوجانگ هیان، سفیر کره در ایران درباره جنجال‌های اخیر میان دو کشور در روزنامه اعتماد، یادداشتی نوشته که بخشی از آن را اینجا آورده‌ایم:

در آوریل ۲۰۱۹ دولت امریکا تصمیم گرفت به تمدید معافیت از تحریم به منظور واردات نفت ایران پایان دهد. از آنجا که تحریم‌های ایالات متحده الزام می‌کند هر کشوری که مایل به انجام معاملات در زمینه کالاهای غیرتحریمی است، باید قبل از انجام معاملات، معافیت دریافت کند، تجارت دوجانبه بلافاصله پس از پایان دوره معافیت متوقف شد.

حتی پس از پایان دوره معافیت و تحریم‌های رو به گسترش ایالات متحده علیه بانک مرکزی ایران در سپتامبر ۲۰۱۹، دولت کره امیدش به ادامه تجارت با ایران را از دست نداد. سئول در تعاملاتش با واشنگتن به ‌شدت تاکید داشت که برای کره ضروری است تا بتواند از سپرده‌های بر اساس وون (واحد پول کره) که متعلق به بانک مرکزی ایران است و نزد بانک‌های کره قرار دارد، استفاده کند، زیرا این مبلغ حقیقتا متعلق به مردم ایران است. کره همچنین تاکید کرد که تجارت بشردوستانه با ایران ضروری است تا ملت ایران ناعادلانه به دلیل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در معرض آسیب قرار نگیرند. در نتیجه ادامه رایزنی‌ها با امریکا، سرانجام دولت کره تجارت بشردوستانه با ایران را در ۶ آوریل از سر گرفت.

ما معتقدیم که انتقال پول در آینده نزدیک نیز انجام خواهد شد. می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم تا بر دو واقعیت در مورد ابتکار عمل‌های صورت گرفته‌مان برای انجام تجارت بشردوستانه با ایران تاکید کنیم.درست است که شرکت‌های کره‌ای به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند تجارت عادی انجام دهند، با این حال، شرکت‌های کره‌ای به سبب روحیه همبستگی با مردم ایران، حضور خود را در ایران حفظ می‌کنند، با این وجود که نمی‌توانند تجارت کنند. حتی در این شرایط سخت، اکثر شرکت‌های کره‌ای از جمله سامسونگ، ال‌جی، اس کی و دلیم دفتر خود را در ایران باز نگه داشته‌اند و برای کارمندان محلی فرصت اشتغال فراهم می‌آورند. این اقدامی بسیار قابل توجه است وقتی در نظر بگیریم که بسیاری از شرکت‌های خارجی از زمان بازگشت تحریم‌ها، ایران را ترک کرده‌اند. شرکت‌های کره‌ای تا زمانی که مردم ایران به آنها اعتماد و از آنها پشتیبانی کنند، تجارت خود در ایران را حفظ خواهند کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  هشدار سازمان‌ ملل درباره تحریم آمریکا علیه ایران

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *