سورپرایزِ انتخابات ۱۴۰۰، «همتی» خواهد بود؟ سورپرایزِ انتخابات ۱۴۰۰، «همتی» خواهد بود؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سورپرایزِ انتخابات ۱۴۰۰، «همتی» خواهد بود؟

سورپرایزِ انتخابات ۱۴۰۰، «همتی» خواهد بود؟

برترین‌ها: شاید گمان کنید، اصلاح‌طلبان قید انتخابات را زده باشند اما حداقل درباره کارگزارانی‌ها این‌طور نیست و به نظر می‌رسد «همتی» تا اندازه‌ای گزینه اجماع‌ساز است، گو این که حضور او در کلاب‌هاوس و حرف‌هایش واکنش‌های زیادی داشته و از سمت دیگر روزنامه‌ای مثل «فرهیختگان» امروز دو صفحه کامل به او اختصاص داده، با توجه به تعلقات حزبی این روزنامه، این یعنی این که اصولگرایان هم احتمال اجماع اصلاح‌طلبان روی «همتی» را جدی گرفته‌اند.

سورپرایزِ انتخابات ۱۴۰۰، «همتی» خواهد بود؟

بخشی از یادداشت «فرهیختگان» که به تندی از «همتی» انتقاد کرده را در ادامه بخوانید:

«هم رسانه را خوب می‌شناسد و هم علم اقتصاد را. عبدالناصر همتی؛ کاندیدایی که می‌خواهد و می‌تواند از هر دو حوزه تخصصش بیشترین بهره‌برداری را علیه رقیبانش داشته باشد. به‌طور حتم او در قامت رئیس‌کل بانک مرکزی، بیش از آنکه در مناظرات بخواهد دیگران را به چالش بکشد، باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. با این حال برای همتی، یافتن آمار و ارقام و این ادعا که اگر کس دیگری جای من بود، دلار به بیش از ۵۰هزار تومان هم می‌رسید، خیلی سخت نیست؛ چراکه براساس نقل‌قولی از وینستون چرچیل، نخست‌وزیر بریتانیا «دو جور دروغ داریم: یکی دروغ‌های بی‌شرمانه و یکی هم ارائه آمار و ارقام. به‌طور حتم او کاندیدای نهایی کارگزاران سازندگی است اما این حزب برای اعلام حمایت منتظر تصمیم اصلاح‌طلبان است.

شبکه رسانه‌ای کارگزاران سازندگی درحال تدوین مطالبی هستند که همتی باید در شبکه‌های مجازی و برنامه‌های تبلیغاتی خود مطرح کند. آنها می‌خواهند در همین فرصت کم او را آماده تقابل جدی با سایر کاندیداهای ریاست‌جمهوری کنند و برای جنگاوری، قلب یک انسان جنگجو را به او پیوند بزنند.

حتما بخوانید:  پمپئو: ایران، کرونا را به ۵ کشور منتقل کرده است!

همتی شاید بیش از آنکه بتواند با ایده‌های ایجابی توجه افکارعمومی را به خود جلب کند، تلاش می‌کند دیگران را به اظهارنظر در این ‌باره وادارد و سپس با حمله به برنامه‌های اقتصادی دیگر کاندیداها، برای خود وجاهتی کسب کند. به‌عبارت ساده‌تر، او به‌جای اینکه حرکت معناداری داشته باشد، به انتظار می‌نشیند تا از دیگران حرکت اشتباهی سر بزند تا با یک ضربه کار را تمام کند. به چنین روشی در بازی شطرنج «زوگزوانگ» یا دشمن خاموش گفته می‌شود.

در این حرکت طرف مقابل با توجه به شرایط بدی که دارد، تمایلی به انجام حرکت ندارد زیرا می‌داند هر حرکتی که انجام دهد، به دردسر می‌افتد و درنهایت حرکت به ضررش تمام خواهد شد. شطرنج‌باز در این حالت، نه کیش است نه مات. او حق حرکت دارد اما حرکات بی‌فایده که منجر به مات شدنش می‌شود. همتی روی چنین صحنه‌ای برای کاندیداهای رقیب و به‌ویژه سیدابراهیم رئیسی با توجه به اقبال مردمی‌اش سرمایه‌گذاری کرده است.»

 

 

اما واکنش‌ها در فضای مجازی هم خبر از خیز نسبی در میان برخی فعالان رسانه و البته برخی فعالان سیاسی به سمت «همتی» می‌دهد، یعنی هم کاربرانی چون «قلهکی» که اصولگرا هستند به حرف‌های «همتی» واکنش نشان داده‌اند و هم بخشی از کاربرانی که در ردیف هواداران اصلاحات شناخته می‌شوند به سمت «همتی» جلب شده‌اند.

چند واکنش را در ادامه گذاشته‌ایم:

سورپرایزِ انتخابات ۱۴۰۰، «همتی» خواهد بود؟

سورپرایزِ انتخابات ۱۴۰۰، «همتی» خواهد بود؟

سورپرایزِ انتخابات ۱۴۰۰، «همتی» خواهد بود؟

سورپرایزِ انتخابات ۱۴۰۰، «همتی» خواهد بود؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *