سیل در فیروزکوه و دماوند سیل در فیروزکوه و دماوند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سیل در فیروزکوه و دماوند

سیل در فیروزکوه و دماوند

خبرگزاری مهر: بارش شدید باران در فیروزکوه سبب وقوع سیل در ۲ دهستان «حبله رود» و «شهرآباد» فیروزکوه شد.

روستاهای «انزها»، «آتشان»، «مزداران»، «دهگردان»، «گذرخانی» ، «مهاباد»، «فرح آباد»، «جلیل آباد» و «سرخه دشت» درگیر این سیل بودند.

فرماندار فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار از شهروندان خواست از حاشیه رودخانه ها و نیز کوه ها فاصله بگیرند و افزود: باید با رعایت مسائل ایمنی از وقوع خسارات جلوگیری کنیم.

مهدی یوسفی جمارانی در خصوص میزان خسارت وارد شده بر اثر این سیل اضافه کرد: هنوز میزان دقیق خسارات مشخص نیست.

وی از بازگشایی تمامی مسیرهای روستایی خبر داد و افزود: هم اکنون تمام عوامل امدادی و دستگاه های خدمات رسان در حالت آماده باش هستند.

سیل فیروزکوه مصدومی نداشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: به محض اطلاع از وقوع سیل تیم های ارزیاب هلال احمر به محل اعزام شدند.

ابراهیم تاجیک نوری افزود: خوشبختانه این سیل هیچ گونه خسارت جانی و یا مصدومیت نداشته و تنها به زیرساخت ها و راه ها خسارت وارد کرده است.

وی گفت: خوشبختانه آسیبی به مردم در مناطق سیل زده وارد نشده است و نیازی به اسکان مردم در این مناطق وجود نداشت.

سیل در «مغانک» دماوند/تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند

بارش شدید ۲۵ دقیقه ای در روستای « مغانک» دماوند و حوالی آن منجر به سیل در اطراف این روستا و مسیر امام زاده بی بی زبیده شد.

فرماندار دماوند در این خصوص گفت: شدت بارش باران در این منطقه زیاد بود و سبب وقوع سیل شد، اما خوشبختانه راه های اصلی این روستاها باز است.

حتما بخوانید:  کاهش ۱۵ درصدی قیمت گوشی تلفن‌همراه

مجید صفری اضافه کرد: وقوع سیل سبب ایجاد خساراتی به راه های بین مزارع شده و هیات ارزیاب و کارشناس به منطقه اعزام شده است، تا خسارت های احتمالی برآورد و به مسئولان استانی برای جبران خسارت اعلام شود.

وی گفت: خوشبختانه کسی در این حادثه مصدوم نشد، اما از کشاورزان و مردم خواهش می کنیم، که از تردد و یا سکونت در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند، چرا که سیل فوری و در لحظه رخ می دهد و زمانی برای دور شدن از محل خطر باقی نمی گذارد.

فرماندار دماوند با بیان این که جلسات متعدد ستاد مدیریت بحران در هفته گذشته در این شهرستان تشکیل شده است، گفت: امروز نیز بلافاصله پس از وقوع این حادثه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و هم اکنون تمام دستگاه های خدمات رسان در حالت آماده باش قرار دارند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *