شانس پیروزی جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰ شانس پیروزی جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شانس پیروزی جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰

شانس پیروزی جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰

نامه نیوز: تحلیلگر مسائل سیاسی درباره شانس اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: همان تاکتیکی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به کار گرفته شد تا نامزد اصلی جریان اصلاحات بتواند از شانس بالاتری برای پیروزی برخوردار شود، همین تاکتیک الان نیز دارد به کار گرفته می شود. یعنی آقای جهانگیری نه برای کسب رأی بلکه برای تطهیر یک جریان می خواهد به صحنه بیاید.

عباس سلیمی نمین درباره نامزد نهایی جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: آقای مسعود پزشکیان نامزد اصلاح طلبان می شود. او ضمن آنکه اصلاح طلب است، وزانت سیاسی دارد و در ۸ سال گذشته انتقادهایی را متوجه نوع مدیریت دولت آقای روحانی کرد. به عبارت دیگر خودش را برای دولت فعلی هزینه نکرد.

شانس پیروزی جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰

وی با اشاره نکات و مولفه های مثبت مسعود پزشکیان افزود: البته شاید برخی بگوید محمدجواد ظریف مورد توجه اصلاح طلبان است اما خود او تمایلی به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارد. ضمن آنکه شخصیت شکننده ای است، یعنی خیلی در فراز و نشیب های سیاسی نمی تواند صلابت و استحکام خودش را حفظ کند و به هم می ریزد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: محمدجواد ظریف چندین مرتبه در طول دولت آقای روحانی به خاطر مسائل خیلی جزئی استعفا داد. این نشان می دهد که تحمل لازم را برای مصادر سیاسی پیچیده ندارد. خودش هم به خوبی بر این مسئله واقف است. شاید به همین دلیل پیشنهاد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را رد می کند.

وی درباره این صحبت مسعود پزشکیان که گفته ظریف بهترین گزینه برای کاندیداتوری از جریان اصلاحات است، توضیح داد: شاید این یک تعارف باشد ولی تصور من این است که در نهایت آقای پزشکیان به دلیل عملکرد در این مدت شانس بیشتری دارد که گزینه نهایی اصلاح طلبان باشد.

حتما بخوانید:  اعتراض به سانسور سخنان حسن خمینی در سیما

سلیمی نمین درباره تأییدصلاحیت شدن مسعود پزشکیان اظهار کرد: دلیلی وجود ندارد که این اتفاق نیفتد و معتقدم صلاحیت آقای پزشکیان احراز خواهد شد. ضمن آنکه سلامت اقتصادی، تخصص علمی و مدیریتی دارد. او در مجلس دهم نیز به عنوان نائب رئیس خوب توانست جلسات را اداره کند و از این جهت نیز نقدی به کار او نمی توان وارد کرد. در مجموع شخصیت آقای پزشکیان قابل تخریب نیست.

وی درباره شانس اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: همان تاکتیکی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به کار گرفته شد تا نامزد اصلی جریان اصلاحات بتواند از شانس بالاتری برای پیروزی برخوردار شود، همین تاکتیک الان نیز دارد به کار گرفته می شود. یعنی آقای جهانگیری نه برای کسب رأی بلکه برای تطهیر یک جریان می خواهد به صحنه بیاید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی جهانگیری را یک نامزد پوششی خواند و گفت: او می خواهد جاده را برای نامزد اصلی جریان اصلاحات هموار کند چون این جریان به واسطه حمایتش از آقای روحانی در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ به شدت از سوی مردم زیر سئوال است و راحتی نمی تواند از عملکرد دولت آقای روحانی خود را مبری کند، مگر اینکه از فضای رقابت های انتخاباتی بهره گیرد و تا حد امکان انتقادها را توجیه کند. حال آنکه این مسائل توجیه پذیر نیست و آقای جهانگیری نمی تواند ضعف ها و خلاف واقع گویی های بارز دولت آقای روحانی را توجیه کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *