شایعه انتقال آب خوزستان به بصره شایعه انتقال آب خوزستان به بصره | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شایعه انتقال آب خوزستان به بصره

شایعه انتقال آب خوزستان به بصره

تابناک در خبری نوشت: مدتی است که اخبار ضد و نقیضی پیرامون عزم جدی متولیان منابع آب ایران برای انتقال آب کارون به استان بصره عراق منتشر می‌شود و مسئولان ایرانی نیز پاسخ شفاف و صریحی در قبال این گمانه‌ها مطرح نمی‌کنند؛ اتفاق قابل تأملی که پس از رسانه‌ای شدن این موضوع در رسانه‌های ملی عراق با واکنش‌های اعتراضی شهروندان خوزستانی همراه شده است.

حال و روز بحرانی وضعیت آب در استان خوزستان و رود کارون جدا از مسئله کمبود منابع در ماه‌های اخیر با مشکلات جدیدی نیز رو به رو شده است که البته هنوز از سوی مسئولان ایرانی به صورت صریح بیان نشده است؛ مشکلاتی مثل تلاش برای انتقال آب از کارون برای تأمین آب شرب استان بصره عراق که در آن میلیون‌ها شهروند عراقی زندگی می‌کنند.

بحث‌ها در مورد انتقال آب کارون به استان بصره عراق در حالی بالا گرفته است که استان خوزستان ایران و نیز حوضه آبریز کارون در شرایط کنونی از نظر میزان و کیفیت منابع آب، در شرایط بسیار بدی قرار دارد و جدا از خشکسالی و کمبود آب با مشکلاتی مثل شوری آب نیز مواجه است.

علی رغم همه این مشکلات شنیدن سخنانی در مورد تلاش برای انتقال آب از رود کارون به کشور عراق قابل تأمل و نگران کننده است، به ویژه به این دلیل که مسئولان ایرانی هنوز نتوانسته اند مشکلات اساسی تأمین آب شرب و کشاورزی پایدار را در استان خوزستان مرتفع کنند.

بحث این انتقال آب از ایران به عراق زمانی بالا گرفت و بر سر زبان‌ها افتاد که شبکه ملی «بلادی» عراق با پخش خبری در این زمینه مدعی شد که مقامات عالی رتبه ایران و عراق در رابطه با این رخداد به تفاهم رسیده اند و مقدمات اجرایی این طرح انتقال آب آغاز شده است.

حتما بخوانید:  حریرچی: هیچ استانی در وضعیت قرمز کرونا نیست

در این خبر رسمی، رسانه‌های عراقی تأکید کردند که پس از وقوع بحران آب در کشور عراق و پیامد‌های زیان بار سد ایلیسو بر روی رود دجله، حالا مسئولان ایرانی در پی آن هستند که با انتقال آب کارون به استان بصره این مشکل را تا حد امکان برای عراقی‌ها قابل تحمل کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *