شب‌های تهران تا ساعت ۳ بامداد روشن می‌ماند شب‌های تهران تا ساعت ۳ بامداد روشن می‌ماند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شب‌های تهران تا ساعت ۳ بامداد روشن می‌ماند

شب‌های تهران تا ساعت ۳ بامداد روشن می‌ماند

اقتصادآنلاین: اعضای شورای شهر تهران در صد و بیست و دومین جلسه خود به بررسی لایحه «الزام شهرداری به برنامه‌ریزی و بسترسازی و احیای زیست شبانه» پرداختند.

زهرا نژادبهرام در توضیح این لایحه گفت: موضوع زیست شبانه امروزه دربسیاری از شهرهای بزرگ جهان و به ویژه پایتخت کشورها در دستور کار قرار دارد. رفع فضاهای بی‌دفاع، توسعه و تسری موضوع نظارت اجتماعی و توسعه اقتصاد شهری از فرصت‌هایی است که زیست شبانه در شهرها به وجود می آورد.

شب‌های تهران تا ساعت ۳ بامداد روشن می‌ماند

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: اتمروزه شهرهای ۲۴ ساعته شهرهایی هستند که در ارتقای اقتصاد می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی افزود: در این طرح شهرداری مکلف شده تا ظرف شش ماه لایحه‌ای را در رابطه با زیست شبانه به شورای شهر تهران جهت تصویب ارائه کند.

پس از سخنان نژادبهرام کلیات این لایحه با ۱۴ موافق به تصویب رسید.

در ادامه بهاره آروین عضو دیگر هیات رئیسه شورای شهر تهران پیشنهادی مطرح کرد مبنی بر اینکه شهرداری در یک برنامه کوتاه‌مدت به صورت پایلوت از ابتدای اردیبهشت ماه که مصادف با نیمه شعبان است در یک مدت سه ماهه در برخی محورها زیست شبانه را اجرا کند و کلیه مغازه‌ها از ساعت ۲۴ تا ۳ بامداد در آن محورها باز باشند.

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به پیشنهاد آروین گفت: من پیشنهاد داده‌ام شش ماهی که به شهرداری برای ارائه لایحه فرصت داده شده است تا دو ماه کاهش یابد پس خواهش می‌کنم اجازه دهید این کار در قالب یک طرح انجام شود.

همچنین مجید فراهانی به عنوان موافق این پیشنهاد گفت: در کارهای صنعتی یکی از مراحل تولید، بحث پایلوت است تا از آن بازخورد گرفته شود و بعد تولید انبوه صورت گیرد. ما در مسائل اجتماعی این کار را کمتر لحاظ می‌کنیم.

حتما بخوانید:  با جَوِ عادل،حواس‌ها را از گرانی تخم‌مرغ پرت کردند!

این عضو شورای شهر ادامه داد: خواهشم از دوستان این است که به بحث پایلوت رای دهند.

در ادامه این جلسه پیشنهاد آروین با ۱۰ موافق و ۵ مخالف تصویب شد.

همچنین اعضا با پیشنهاد سالاری مبنی بر تغییر مهلت شهرداری برای ارائه لایحه از شش ماه به حداکثر سه ماه به تصویب رسید.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران هم گفت: کسانی که خوابیده اند، زنده اند؛ ولی اگر بگوییم حیات شبانه، این یعنی کسانی که خوابیده اند، مرده اند. ما باید بگوییم زیست شبانه تا این مفهوم را نرساند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *