شنیده‌ها از آینده لاریجانی، جلیلی و سعید محمد شنیده‌ها از آینده لاریجانی، جلیلی و سعید محمد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شنیده‌ها از آینده لاریجانی، جلیلی و سعید محمد

شنیده‌ها از آینده لاریجانی، جلیلی و سعید محمد

خبر فوری: با انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور، او در روز تحلیف وعده داد در کابینه خود از طیف‌های مختلف سیاسی استفاده کند.

او حالا در گام‌ نخست به وعده‌اش عمل کرده و محسن رضایی رقیب انتخاباتی خود را به‌عنوان معاون سیاسی به کار گرفته است. این کرسی پیش از این در اختیار نهاوندیان بود. رئیس سابق اتاق بازرگانی که احتمالا به پارلمان بخش خصوصی باز می‌گردد.

شنیده‌ها از انتصابات تازه؛ از صداوسیما تا ستاد اجرایی

اما کوچ محسن رضایی از مجمع به دولت، پس از سه دهه، کرسی دبیری مجمع تشخیص مصلحت را خالی کرده است. به‌نظر می‌رسد سعید جلیلی که پیش از این سابقه دبیری شورای عالی امنیت ملی را داشت، از گزینه‌های برعهده گیری این سمت باشد.

البته از علی لاریجانی و علی شمخانی نیز به عنوان گزینه‌های دیگر یاد می‌شود، هرچند هنوز تغییری در راس شورای عالی امنیت ملی رقم‌نخورده است.

برای علی لاریجانی کرسی‌های دیگری نیز مطرح شده، از جمله بازگشت به شورای عالی امنیت ملی، مانند دولت اول احمدی نژاد که همراه با سپردن پرونده هسته‌ای به او بود.

لاریجانی هم‌اکنون پرونده مهم رابطه با چین را نیز در اختیار دارد و می‌تواند در نهادهای دیگری مانند شورای روابط خارجی که ریاست آن فعلا با کمال خرازی است و یا شورای حل اختلاف قوا نیز نقش آفرینی کند.

پیش از این گفته می‌شد اگر رئیسی، طهرانچی را معاون علمی خود کند، شاید لاریجانی به‌جای او، در کنار علی اکبر ولایتی، ریاست دانشگاه آزاد را برعهده گیرد.

اما دیگر تغییری که به سبب انتصابات رئیسی رقم خورد، اختصاص به ستاد اجرایی فرمان امام دارد. مخبر، رئیس این ستاد معاون اول رئیسی شده و گفته می‌شود احتمالا سعید محمد به‌جای او به ستاد برود.

حتما بخوانید:  نمایشی که چهارراه ولیعصر را قفل کرد

شنیده‌ها حاکیست که رئیسی به دلیل مخالفت قالیباف با محمد، نتوانست او را به‌عنوان وزیر راهی پاستور کند و حالا او می‌تواند در ستاد اجرایی نقش آفرین باشد. کرسی مهمی که می‌تواند کمک حال دولت در شرایط تحریم باشد.

درباره کرسی معاونت امور ایثارگران و ریاست بنیاد شهید هم از چهره‌هایی چون حسین دهقان و امیرحسین قاضی زاده هاشمی نام برده می‌شود. اگر قاضی زاده هم به دولت برود، دومین نامزد انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود که از نامزد پیروز حکم معاونت می‌گیرد.

رئیسی تا بحال از میان بهارستانی ها، از خاندوزی و ساداتی نژاد در کابینه بهره جسته و اگر قاضی زاده هم به این‌جمع اضافه شود، کرسی نمایندگی مشهد تا انتخابات ۱۴۰۲ خالی می‌ماند.

یک تغییر مهم در این میان، تغییر رئیس سازمان صداوسیماست. اردیبهشت امسال دوره ۵ساله ریاست علی عسگری به پایان رسیده و تمدید هم نشده است. شنیده می‌شود محمدحسین صفارهرندی، وزیر ارشاد احمدی نژاد شاید راهی ساختمان شیشه‌ای شود. پیش‌تر، رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی که در دوره لاریجانی قائم مقام او در رسانه ملی بود نیز از گزینه‌های این سمت معرفی می‌شد.

در روزهای آینده خبرهای بیشتری درباره تغییرات مدیریتی شنیده خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *