شورش پرسپولیسی‌ها: بهتر است از لیگ کنار بکشیم شورش پرسپولیسی‌ها: بهتر است از لیگ کنار بکشیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شورش پرسپولیسی‌ها: بهتر است از لیگ کنار بکشیم

شورش پرسپولیسی‌ها: بهتر است از لیگ کنار بکشیم

بعد از توقف پرسپولیس در قائم شهر مقابل نساجی، برانکو و دیگر اعضای تیم پرسپولیس به داوری بازی اعتراض شدید داشتند.

آن ها اعتقاد داشتند در دو صحنه داور می توانست برای آنها پنالتی بگیرد. 

در همین راستا پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس گفت: با این داوری ها بهتر است بگویند ما از لیگ کنار برویم و بازی نکنیم. هرداوری برای ما قضاوت می کند پنالتی های ما را نمی بیند و این موضوع جای تعجب دارد. 

اشتباه داوری یک بار یا دو بار ، اما برای ما تعدادش خیلی زیاد شده است. مگر در یک بازی چند اشتباه داوری به ضرر یک تیم رخ می دهد و در این بازی به این مهمی دو پنالتی پرسپولیس دیده نشد. دقیقه ۳۰ بازیکن نساجی توپی را که وارد دروازه می شد با دست بیرون آورد و باید اخراج می شد و در صورتی که این اتفاق روی میداد روند بازی به کلی تغییر می کرد.

ما در این فشردگی بازی ها، بازی می کنیم، اما این تصمیمات داوری خستگی را در تن ما نگه می دارد. دیگر نمی دانیم به چه شکلی به داوری اعتراض کنیم. نامه می زنیم، شکایت می کنیم اما داوری ها بدتر  می شود که بهتر نمی شود.

ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس در پایان دیدار برابر نساجی مازندران که با از دست رفتن ۲ امتیاز تعیین کننده برای سرخپوشان همراه بود، در مورد داوری بازی گفت: به هر حال ما مشکلات زیادی در این مدت داشتیم مثل فشردگی بازی ها و حالا داوری هم اضافه شده و به این شرایط اعتراض جدی داریم.

حتما بخوانید:  ترامپ اعزام نیرو به خاورمیانه را تکذیب کرد

گفتیم VARرا راه بیاندازید تا این مشکلات حل شود که گوش نکردند. صحبت های آقای خلیلی و خمارلو مواضع رسمی باشگاه هستند. نمی دانم چه اتفاقی قرار است بیافتد. یک زمانی است که بحث هواداری است و یک زمانی بحث داوری. نظر اکثر کارشناسان اما این است که داوری با مشکل روبرو است.

شورش پرسپولیسی‌ها: بهتر است از لیگ کنار بکشیم

عرب در مورد علیرضا فغانی و قضاوتش در دیدار برای پرسپولیس توضیح داد:‌ نه ما کلا اعتقاد داریم آن چیزی که باید انجام می شده و نشده، جای بحث دارد. من فردا با فیلم بازی به فدراسیون می روم تا نتیجه ای بگیریم از این موضوعات.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به اینکه به کدام صحنه ها معترضند، بیان کرد: ما به همان صحنه هایی معترض هستیم که کارشناسان صحبت کرده اند.

عرب در مورد درخواست باشگاه پرسپولیس برای راه اندازی VAR و هزینه ای که دارد، افزود: به هر حال این هست ولی این موضوع باید یک جایی بسته شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه پرسپولیس روزهای سختی را برای کسب قهرمانی طی می کند، عنوان کرد: ما الان اعتقاد داریم که باید هواداران متحد بمانند تا برای قهرمانی بجنگیم و این مهم ترین موضوع است.

سید جلال حسینی و حسین ماهینی،کاپیتان های پرسپولیس هم در شبکه های اجتماعی به این مسئله اعتراض کردند.

شورش پرسپولیسی‌ها: بهتر است از لیگ کنار بکشیم

شورش پرسپولیسی‌ها: بهتر است از لیگ کنار بکشیم

در همین راستا نظر چند کارشناس داوری را جویا شدیم:

سعید مظفری زاده، کارشناس داوری فوتبال در خصوص قضاوت علیرضا فغانی در این دیدار گفت: دقیقه ۳۰ ضربه بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه در حالی به دست بازیکنان نساجی برخورد کرد که دست این بازیکن در شرایط کاملا طبیعی قرار داشت و تصمیم فغانی برای ادامه بازی کاملا درست بود.

حتما بخوانید:  اعلام قیمت جدید بلیت پروازهای داخلی

مظفری زاده در خصوص صحنه مشکوک مسابقه در نیمه دوم نیز گفت: در دقیقه ۷۷ مهدی ترابی که در یک موقعیت تک به تک قرار داشت و در تقابلی که با مدافع نساجی ایجاد کرد، تعادل خود را از دست داد که با توجه به تصاویر تلویزیونی هیچ برخوردی به وجود نیامد و تصمیم داور درست به نظر می‌رسید.

وی در ادامه گفت: فغانی در چند صحنه بازیکنان را با کارت زرد جریمه کرد که طبق قانون بین المللی همه آن‌ها درست بود و توانست بازی را کنترل کند و کار قضاوت را با خوبی به پایان برساند.

حسین عسگری رئیس سابق کمیته داوران درباره قضاوت علیرضا فغانی در دیدار نساجی و پرسپولیس اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که کیفیت دوربین ورزشگاه شهید وطنی به قدری بد بود که حتی تشخیص صحنه‌های رخ داده در تصویر آهسته هم امکان نداشت. من نمی‌دانم دیگر چه بلایی باید سر فوتبال ما بیاید تا بازیکن‌ها یادشان باشد که بیهوده اعتراض نکنند.

وی ادامه داد: در نیمه اول که صحنه مشکوکی در محوطه جریمه نساجی رخ داد، تصاویر تلویزیونی به ما اجازه نمی‌دهد درباره آن با قاطعیت صحبت کنیم. به نظر من حالت دست مدافع نساجی عادی بود و شدت ضربه به قدری بود که نمی‌توان آن را خطای هند گرفت. البته فغانی بهترین داور این مملکت و آسیا است اما دلیل نمی‌شود که اشتباه نداشته باشد.

این کارشناس داوری گفت: در نیمه دوم مهدی ترابی در محوطه جریمه متوقف شد اما دوربین به ما نشان نمی‌داد که آیا بازیکن نساجی او را شارژ کرده است یا نه. تنها نکته‌ای که می‌توان گفت این است که دروازه‌بان نساجی روی او خطایی انجام نداده است. البته پس از این صحنه بیرانوند و حسینی اعتراض زیادی به داور داشتند که فغانی به خوبی آن‌ها را مدیریت کرد.

حتما بخوانید:  جوانان ایرانی تمایل به داشتن سه فرزند دارند

نوذر رودنیل، کارشناس داوری در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی در بازی پرسپولیس و نساجی گفت: یکی از فاکتورهای سختی بازی شرایط جوی است. بارش شدید باران در این مسابقه کار داور را برای قضاوت سخت کرد و در چنین شرایطی تشخیص خطاها برای داور مشکل می‌شود. زمین چمن مصنوعی ورزشگاه قائمشهر هم وضعیت مناسبی نداشت هرچند که این چمن مصنوعی بود.

وی افزود: در دقیقه ۳۱ مسابقه توپ ظاهراً به دست بازیکن نساجی در محوطه جریمه برخورد کرد اما تصویربرداری افتضاح تلویزیونی چیزی را نشان نداد که بتوانیم در این مورد اظهارنظر کنیم.

رودنیل گفت: بزرگترین اتفاق مسابقه در دقیقه ۷۸ رخ داد. مدافع نساجی روی مهدی ترابی مرتکب خطای پنالتی شد اما متأسفانه فغانی این پنالتی را ندید. کمک داور اضافه پشت دروازه هم به او کمک نکرد. بنابراین باید گفت فغانی حداقل یک پنالتی در این مسابقه برای پرسپولیس اعلام نکرد ضمن اینکه در سایر دقایق مسابقه کارت‌های زردی که به بازیکنان نشان داد درست بود و خطاهایی هم که تشخیص داد با تصمیم صحیح انجام شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *