صیغه بارداری؛ ۴۰میلیون همراه با نفقه ماهانه! صیغه بارداری؛ ۴۰میلیون همراه با نفقه ماهانه! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / صیغه بارداری؛ ۴۰میلیون همراه با نفقه ماهانه!

صیغه بارداری؛ ۴۰میلیون همراه با نفقه ماهانه!

خبرآنلاین در گزارشی جدید به بررسی پدیده رحم اجاره‌ای پرداخته و مطلب پیش رو سرگذشت کسانی‌ که تجربیات و دلایل مشترکی در زمینه اجاره رحم، فروش تخمک و صیغه بارداری داشتند.

صیغه بارداری همچنان طرفدار دارد!

در بخشی از این گزارش می‌خوانید:

زنی۳۳ ساله است می‌گوید:

* با این‌که نگاه مردم در شهرستان به شکم برآمده زنی مطلقه بر روح و جسم آدم خنجر می‌کشد اما امیدوار است بتواند تا دوسال دیگر رحمش را اجاره دهد .می‌گوید هیچ مبلغی با عوارض پس از زایمان برابری نمی‌کند و مانند چند مادر میانجی قبلی از پایین بودن هزینه‌ها گله‌مند است. همه چیز برایش از آن‌جایی شروع شد که فشارهای زندگی مشترک را تاب نیاورد و از همسرش جدا شد می‌گوید به اجبار دو پسربچه‌اش را دست پدرشان سپرده و حال که می‌داند بچه‌ها در آن خانه شکنجه می‌شوند به فکر جمع کردن مبلغی برای رهن خانه و گرفتن سرپرستی بچه‌ها افتاده‌است.

* زمانی که برای گرفتن وام به مسجد رفتم از طرف روحانی محل به اجاره‌رحم تشویق شدم. غم ته نشین شده در صدایش را به وضوح حس می‌کنم: «هم ثواب است هم مقداری پول دستم را می‌گیرد.» مدت زیادی مردد بودم و نذر نیاز کردم تا خدا در این ۹ ماه ریشه مهر و محبت نوزاد را در دلم بخشکاند بعد از زایمان هم که کار تمام شده‌است، چون بالافاصله بچه را می‌برند که بوی مادر را نفهمد وصدای قلبش را نشنود.

* این اولین بار است که رحمم را اجاره می‌دهم و با خانواده متقاضی به توافق رسیدیم که نصف کل هزینه را اول پرداخت کنند به این صورت که ۵۰ میلیون با ماهی یک میلیون تومان نفقه به حسابم واریز می‌شود. در صورتی‌که بچه‌ها دوقلو باشند هم۱۰ میلیون تومان به این مبلغ اضافه می‌شود تمام شرایط و هزینه‌های جانبی در قرارداد محضری ذکر می‌شود و احتمال این‌که کسی ادعا مبلغ یا خدمات جدیدی کند خیلی کم است. هزینه آزمایش و کرایه راه هم برعهده خانواده است، من برای بچه آن‌ها انجام می‌دهم نه خودم!

حتما بخوانید:  نسخه‌هایی متفاوت از چندهمسری با رسم شکل!

* هرگونه آسیبی که در طول دوران بارداری به بچه برسد از طریق پزشک قانونی قابل پیگیری‌ست. اگر در دوران بارداری آسیب عمدی به بچه برسد مادر میانجی باید پاسخگو باشد اما اگر سقط یا آسیب ناخواسته باشد بااینکه ضربه‌ی هولناکی به مادر وارد می‌شود اما پیگرد قانونی ندارد. در این صورت بعضی خانواده‌ها هزینه‌ی اولیه را هم پس‌گیرند بعد با دلخوری اضافه می‌کند: « اما اگر کمی معرفت داشته باشند این کار را نمی‌کنند.» اومی‌گوید وقتی توان مقابله با فشارهای اقتصادی را از دست داد به صیغه بارداری هم فکر کرده اما در نهایت زیربار ۹ ماه زندگی با خفت نرفته‌است. او معتقد است کردارو اعمال پدر و مادر روی سلامت بچه‌ای که در بطن دارد تاثیر می‌گذارد.صحبت‌هایش را با جمله “برج بعد باردار می‌شوم” به پایان می‌رساند و در تماس یک ماه بعدمان می‌گوید: « چون خانواده زیر بار هزینه‌های رفت‌و آمد نرفتند، منصرف شده است.

صیغه بارداری؛۴۰ میلیون تومان همراه با ماهی یک میلیون نفقه

* به‌عنوان متقاضی صیغه بارداری تماس گرفته و مردی که آنطرف خط است از جمع فاصله می‌گیرد تا راحت تر مقصودش را به من بفهماند می‌گوید: « هزینه ها الویت دوم و سوم است اول باید همدیگر را ببینیم.

* هزینه متعارف ۴۰ میلیون همراه ماهانه یک میلیون تومان است اما درصورتی‌که فرد مناسب از لحاظ مذهبی، عقیدتی را پیدا کنم آمادگی مبلغ بالاتر را هم دارم او اضافه می‌کند: « چون ممکن است احقاق هدف بارداری طول بکشد نمی‌تواند طول مدت صیغه را دقیق مشخص کند او برای چندمین بار مشخصات ظاهری و سن را می‌پرسد و تاکید می‌کند برای مبلغ محدودیت ندارد.»

حتما بخوانید:  واکنش‌ها به جلسه هیات دولت زیر باران

واسطه‌ها در هر رحم اجاره‌ای چقدر سود می‌کنند؟

* طبق جدیدترین آمار هر رحم اجاره‌ای معمولا بین ۵۰تا ۷۰میلیون تومان برای زوج‌ها آب می‌خورد. البته این عدد گاهی با مطالباتی مثل قد، وزن، سن و قیافه مادر جایگزین بالاترهم می‌رود.

* در حال حاضر هم هزینه تولد کودک از طریق رحم اجاره‌ای با احتساب هزینه دارو و پزشک به حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد که با نگاهی کوتاه به این ارقام می‌توان فهمید در طول پنج سال گذشته، قیمت رحم اجاره‌ای چند برابر شده است.

* بعد از چندبار تماس با یکی از واسطه‌ها این‌بار پاسخ می‌دهد او درمورد هزینه‌ها می‌گوید: « در صورت درج شماره تماس و ارتباط مستقیم با متقاضی یا مشتری ۲۰۰ هزار تومان و در صورتی که خودش مورد مناسب را معرفی کند و هماهنگی‌های مربوطه را انجام دهند ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند.» او بعد از توضیحات مربوط به قرارداد محضری غیرقابل فسخ تند و بی حوصله مشخصات فردی و پزشک تحت درمان را می‌پرسد و اضافه می‌کند ۱۰ ماه دیگر نوزادتان را در آغوش خواهید گرفت!

* دکتر هدی احمری طهران، عضو هیئت علمی گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم در ابتدای صحبتمان استفاده از واژه‌ی اجاره را ناصحیح می‌داند و معتقد است: « مراقبت‌های مربوط به این روند شامل فاز قبل از اقدام، انجام باروری و فاز بعد از جایگزینی می‌شود.»او ضمن دفاع از این مقوله می‌گوید: « باتوجه به این‌که جایگزینی اهدا کننده، گیرنده‌ وجامعه را درگیر می‌کندباید جنبه‌های فردی خانوادگی و اجتماعی را در زمان مناسب و با رویکردجامعه نگر و مبتنی بر خانواده و فرد بررسی کرد.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *