طالبان: زنان حق رفتن به حمام عمومی را ندارند! طالبان: زنان حق رفتن به حمام عمومی را ندارند! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / طالبان: زنان حق رفتن به حمام عمومی را ندارند!

طالبان: زنان حق رفتن به حمام عمومی را ندارند!

خبرآنلاین: ریاست امر به معروف و نهی از منکر ولایت بلخ در یک نشست با شماری از عالمان دین، اعلام کرده است که زنان حق استفاده از حمام‌های عمومی را ندارند.

به نقل از هرات تایمز، شرکت کنندگان در این نشست درباره بازگشایی حمام‌های عمومی مردانه، حمام‌های زنانه، رفتن دختران به مدارس و کار زنان در مراکز بهداشتی، گفت‌وگو کردند.

طالبان: زنان حق رفتن به حمام عمومی ندارند!

عالمان دین تاکید می‌ورزند که رفتن زنان به حمام‌های خصوصی مانعی ندارد، اما باید تمامی کارمندان این حمام‌ها زنان باشند. این عالمان هم‌چنان می‌گویند که رفتن دختران به مدارس و پزشکان زن به محل کارشان با شرط رعایت حجاب مانعی شرعی ندارد.

سردار محمد حیدری، رییس امر به معروف و نهی از منکر در بلخ، گفت: «حمام‌های عمومی زنانه بند استند و حمام‌های خصوصی زنانه اجازه دارند باز باشند، اما باید لباس‌های شرعی بپوشند و حجاب شان را رعایت کنند.»

این نشست پس از آن برگزار شده‌است که ریاست امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی تمامی استخرها، سوناها و حمام‌های عمومی مردانه و زنانه در شهر مزارشریف را تعطیل کرده بودند.

عالمان دین در این نشست گفته‌اند که زنان با رعایت حجاب اسلامی می‌توانند که از حمام‌های انفرادی ویژه زنان استفاده کنند و مانعی شرعی ندارد.

حسین‌علی بیانی، رییس شورای علمای شیعه ولایت بلخ به طلوع‌نیوز گفت: «راجع به حمام زنانه هیچ مشکل ندارد، حجاب مراعات شود و برای نظافت اسلامی و برای نظافت مومنین هیچ عیبی ندارد که حمام زنانه بروند به شرط که حجاب را مراعات کنند.»

در سال‌های پسین ده‌ها استخر و حمام‌های عمومی با سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در مزارشریف ساخته شده‌ است،ساکنان این شهر نیز در فصل زمستان به علت افزایش بهای گاز و نبود برق بیشتر از حمام‌های عمومی استفاده می‌کنند که تعطیلی این مکان‌ها مردم را با دشواری روبرو خواهد ساخت.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  واکنش به خبر وساطت رئیسی برای آزادی طلاب قم

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *