طالبان، کنترل ۸۰درصدِ افغانستان را به دست گرفت طالبان، کنترل ۸۰درصدِ افغانستان را به دست گرفت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / طالبان، کنترل ۸۰درصدِ افغانستان را به دست گرفت

طالبان، کنترل ۸۰درصدِ افغانستان را به دست گرفت

ایرنا: شبکه ای بی سی باتوجه به سخنان سخنگوی طالبان گزارش داد که این گروه هم اکنون ۸۰ درصد از افغانستان را تحت کنترل خود دارد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان امارت اسلامی افغانستان در گفت و گو با شبکه ای بی سی گفت که آنها هم اکنون کنترل ۱۶۳ منطقه از افغانستان را در دست دارند.

طالبان کنترل ۸۰درصد از افغانستان را به دست گرفت

شاهین که همچنین عضوی از تیم مذاکرات طالبان در دوحه است، گفت: تنها مرکز افغانستان توسط دولت کابل کنترل می شود، اما مناطق اطراف آن در کنترل ما است.

سخنگوی طالبان در ادامه مدعی شد که با احتساب مناطق تحت کنترل باید گفت که بیش از ۸۰ درصد سرزمین افغانستان در اختیار نیروهای ما است.

سخنان سخنگوی طالبان در حالی عنوان می شود که روند خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در حال تکمیل است و تنها بخش جزئی از نیروها در افغانستان مانده اند.

در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات امریکایی گزارش داد که بعد از انکه نیروهای اصلی آمریکا در ماه جولای (تیرماه) افغانستان را ترک خواهند کرد تنها شمار ۶۵۰ نیرو برای تامین امنیت دیپلمات ها در این کشور خواهند ماند.

براساس این گزارش، نیروهای اصلی آمریکایی در افغانستان طی دو هفته آینده خروج خود را به پایان می رسانند، اما چند صد نیرو به عنوان بخشی از تامین امنیت و پشتیبانی به ویژه در سفارت ایالات متحده و در فرودگاه کابل که در حال حاضر توسط نیروهای ترک محافظت می شود باقی خواهند ماند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  نخست‌وزیر انگلیس به کرونا مبتلا شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *