طرح چندملیتی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز طرح چندملیتی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / طرح چندملیتی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز

طرح چندملیتی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز

برترین‌ها: ایالات متحده طرحی را برای حفاظت چند ملیتی از آزادی کشتیرانی در خلیج فارس ارائه می‌دهد و منابع خبری از برگزاری نشستی به همین منظور در بحرین خبر داده‌اند.

حفاظت چندملیتی از امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز

به نقل از رسانه های فارسی زبان خارجی، وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که روز جمعه این هفته مقامات این وزارتخانه در نشستی با اعضای هیئت‌های دیپلماتیک خارجی طرحی را برای همکاری بین‌المللی جهت حراست از آزادی کشتیرانی تجاری در منطقه تنگه هرمز مطرح خواهند کرد. این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای گفته است که “برای مقابله با چالش جهانی در این زمینه همکاری چند ملیتی ضرورت دارد به نحوی که امنیت عبور کشتی‌ها از این منطقه تضمین شود.”

وزارت خارجه آمریکا گفته است که این نشست مشترکا توسط این وزارتخانه و وزارت دفاع سازمان داده شده و به رسانه‌ها اجازه ورود به آن داده نخواهد شد.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که برایان هوک، نماینده دولت آمریکا در امور ایران، برای رایزنی در مورد جلوگیری از تهدید امنیت کشتیرانی تجاری در منطقه تنگه با چند کشور در تماس بوده است. هفته گذشته هم به نقل از مقامات آمریکایی گزارش شد که این کشور در صدد جلب همکاری کشورهای دیگر برای حفاظت از کشتیرانی در مسیرهای نزدیک به سواحل ایران و یمن است.

در گذشته، گزارش‌هایی از تهدید کشتی‌های عبوری از سواحل یمن در دریای سرخ منتشر و گفته شده که حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران مسئول این اقدامات بوده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ماجرای مرگ ۱۶۰قوچ و میش در پارک ملی گلستان

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *