عبدی: آیا رهبری با مذاکرات احتمالی موافق است؟ عبدی: آیا رهبری با مذاکرات احتمالی موافق است؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عبدی: آیا رهبری با مذاکرات احتمالی موافق است؟

عبدی: آیا رهبری با مذاکرات احتمالی موافق است؟

برترین‌ها: به نقل از کانال تلگرامی آینده؛ عباس عبدی، فعال اصلاح طلب گفتگوی کوتاه با نشریه صدا ۲۹ آذر ۱۳۹۹ گفت:

در رابطه با صحبت های اخیر رهبری مبنی بر این که یک ساعت هم نباید لغو تحریم ها را به تاخیر بیاندازیم، آیا این را میتوان پالسی به غرب در راستای مذاکرات احتمالی قلمداد کرد؟با توجه به این که کارگزار مذاکرات دولت است، چرا در عین حال دولت هم با طعنه مواجه شد؟

گمان نمی‌کنم چنین نشانه‌ای را از این جملات بتوان استنباط کرد چون ادامه این جملات معلوم می‌کند که منظورشان چیز دیگری بوده است. البته این به معنای رد گفتگو هم نیست. شاید از طریق دیگری تایید آن صادر شده باشد ولی از این جملات چنین استنباطی نمی‌توان کرد.

عبدی: آیا رهبری با مذاکرات احتمالی موافق است؟

در باره طعنه همزمان به دولت هم گمان می‌کنم که تناقض‌ها مبانی سیاست ایران به گونه‌ای است که اتخاذ یک سیاست روشن و یکدست را ممکن نمی‌کند. هم می‌خواهیم تحریم نباشد و هم هزینه ‌ای پرداخت نشود. هم می‌خواهیم با آمریکا توافق کنیم و هم سود روابط اقتصادی به جیب دیگران برود. با این تناقض‌ها ره بجایی نمی‌بریم.

این تناقضاتی که پروسه تصمیم سازی را سخت و پیچیده کرده چگونه رفع خواهد شد؟ آیا با تغییر دولت به نفع جریان نزدیک به هسته سخت قدرت و یکدست شدن حاکمیت، این روند تسهیل می‌شود و نظام می‌تواند در موضوعات حیاتی به تصمیمی قاطع برسد؟

با یک دست شدن عوارض این تناقضات گریبان مجموعه حاکم را خواهد گرفت و دیگر نمی‌توانند دولت یا دیگران را متهم کنند ولی این هزینه سنگینی را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  مهناز افشار: عزیزم حال دلت خوش نیست!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *