علم‌الهدی: هر کسی باید ۱۰ نفر را پای صندوق بیاورد علم‌الهدی: هر کسی باید ۱۰ نفر را پای صندوق بیاورد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / علم‌الهدی: هر کسی باید ۱۰ نفر را پای صندوق بیاورد

علم‌الهدی: هر کسی باید ۱۰ نفر را پای صندوق بیاورد

خبرآنلاین: امام جمعه مشهد گفت: هرکدام از شما ۱۰ نفر را که رأی نمی‌دهند را پای صندوق رأی بیاورید.

علم‌الهدی: دختر میوه دل شماست، مراقب باشید

احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

*عامل اصلی تداوم نظام شما مردم و حضورتان درصحنه است؛ اگر این امر کاهش پیدا کند یا مردم به دنبال نظام نیایند، برداشت غرب این است که مردم از نظام برگشته‌اند و این‌یک رفراندوم ضد مردم است. بنای دشمن این است که مردم را ناامید کنند و به‌دروغ، دلخوری مردم از مسئولان را به دلخوری مردم از نظام معرفی می‌کنند و با شرکت نکردن در انتخابات این حرف دشمن تأیید می‌شود.

*دشمنان می‌دانند که اگر انتخابات با مشارکت کم رقم بخورد تمام ایران ضرر می‌کنند، شما عزیزان باید جهاد و سعی کنید کسانی که راضی به رأی دادن نبودند را آماده رأی دادن کنید، شهدا هستی خود را در این راه داده‌اند و اکنون دشمن می‌خواهد با کاهش مشارکت نظام ما را مسئله‌دار کند و شما باید مردم را توجیه کنید و فعالیت مجاهدانه انجام دهید؛ هرکدام از شما ۱۰ نفر را که رأی نمی‌دهند را پای صندوق رأی بیاورید.

* کلام ما در خطبه اول در تداوم تقوای عملی در خصوص تعامل با جوانان بود، بخش عمده مشکلاتی که جوانان با آن روبه‌رو هستند باید در خانواده حل شود، مهم‌ترین مشکل جوانان و دغدغه اول آن‌ها مسئله ازدواج است.

* ما می‌گوییم باید مسئله مسکن و اشتغال حل شود و ازدواج را اولویت سوم قرار می‌دهیم؛ ازدواج مقدم بر مسکن و اشتغال و اینکه بدون مسکن و شغل نمی‌شود ازدواج کرد حاصل یک ضعف فرهنگی در خانواده است، نمی‌شود به جوان بگویی غذا نخور تا وقتی‌که قدرت پیدا کنی برای خودت غذا تهیه کنی، نیاز جوان به ازدواج مثل نیاز به غذا، قطعی و فوری است.

حتما بخوانید:  گزارش عجیب صداوسیما درباره انفجار پارک ملت

* وقتی پدر و مادر دارای فرزند شدند، باید والدین از سن بلوغ به بعد برنامه برای ازدواج آن داشته باشند، اگر در ازدواج جوانان موفق بودیم فساد در جامعه از بین می‌رفت، منتها مشکل ازدواج این‌طور نیست که حتماً با کمک مسئولان و مدیران جامعه حل شود اما مسئولان باید کار خود را انجام دهند و زمینه را فراهم کنند ولی برنامه اصلی به گردن خانواده است.

*مسئله انتخاب همسر توسط خانواده‌ها باید در مقام کُفّویت ازنظر ایمان و تقوا صورت بگیرد نه بر معیار اقتصادی و مسکن و اشتغال و امکانات، این غلط است، باید زندگی مشترک بر اساس ایمان صورت بگیرد، المؤمن و کفّ المؤمنه.

* دختر شما میوه دل شماست و باید اول دقت کنید این پاره‌جگر شما زیر دندان یک درنده بناست قرار بگیرد یا زیر سر یک انسان با عاطفه؟ چه دارد و چه ندارد و سطح اقتصادی آن را معیار قرار ندهید، دو چیز معیارتان باشد، عقل و ایمان، اگر این‌ها را داشت روی مسائل دیگر اصلاً حساب باز نکنید، وقتی کسانی این ویژگی‌ها را داشته باشند بهترین داماد یا بهترین عروس خودتان را پیداکرده‌اید.

* پیامبر به پدر یک دختر مجرد فرمودند فقط یک معیار برای ازدواج وجود دارد و آن این است که “المؤمن کفّ للمؤمنه”، اگر پسری مسکن و پول ندارد تو که همه این‌ها را داری، کمکشان کن.  بچه شما در اموال با شما شریک است، اگر این آموزه پیامبر الگو جوان داری ما شد هیچ مشکلی در این موضوع نخواهیم داشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *