عنایت زاکانی روی سنگ مزار نیما یوشیج! عنایت زاکانی روی سنگ مزار نیما یوشیج! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عنایت زاکانی روی سنگ مزار نیما یوشیج!

عنایت زاکانی روی سنگ مزار نیما یوشیج!

برترین‌ها: تصویری از سنگ مزار جدید نیما یوشیج، شاعر معاصر ایرانی در امامزاده عبدالله تهران در فضای مجازی انتشار یافته که باعث انتقاد کاربران شده است.

روی سنگ قبر نیما یوشیج نوشته اند: «به همت بسیجیان فرهنگی شهرداری تهران و با عنایت برادر جانباز آقای دکتر زاکانی»

جمله عجیب روی سنگ مزار نیما یوشیج

جمله عجیب روی سنگ مزار نیما یوشیج

تسنیم در این باره نوشت: سنگ مزار قدیمی نیما یوشیج، پدر شعر نوی فارسی واقع در آرامستان امام‌زاده عبدالله از سوی شهرداری منطقه ۲۰ تعویض و لوح یادبود در خاکجای قدیم وی نصب شد.

محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ اظهار کرد: در آستانه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در راستای اهمیت حفظ و نگهداشت یادبودهای فرهیختگان، مشاهیر و دانشمندان مدفون در شهرری، سنگ مزار قدیمی نیما یوشیج پدر شعر نوی فارسی در آرامستان امامزاده عبدالله تعویض و لوح یادبود در خاکجای قدیم این شاعر فرهیخته نصب شد.

ناظم رضوی افزود: در همین راستا سنگ مزار مادر و همسر نیما یوشیج که آسیب زیادی دیده بود نیز در جوار مزار قدیمی وی تعویض و سنگ مزار جدید نصب شد.

گفتنی است؛ علی اسفندیاری مشهور به نیما یوشیج بنیان‌گذار شعر نوین و ملقب به «پدر شعر نو فارسی» متولد ۲۱ آبان ۱۲۷۶ در ۱۳ دی ماه ۱۳۳۸ درگذشت و در آرامستان امامزاده عبدالله به خاک سپرده شد و در سال ۱۳۷۲ به زادگاهش در یوش منتقل شد. در آرامستان تاریخی امامزاده عبدالله قبرهایی وجود دارد که بار تاریخ را به دوش می‌کشند و نشان از قدمت چندهزار ساله شهرری است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ایرانی‌ها در موبایل؛ ۳۰ برابر روزنامه، ۹ برابر کتاب

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *