فائزه هاشمی: پی در پی احضار شدم فائزه هاشمی: پی در پی احضار شدم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فائزه هاشمی: پی در پی احضار شدم

فائزه هاشمی: پی در پی احضار شدم

یورو نیوز: فائزه هاشمی، فعال سیاسی  گفت که راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی و سیاسی کشور، بازنگری در سیاست های کلان آن است. وی افزود که نداشتن رابطه با آمریکا هیچ منطقی ندارد و با سیاست های سالهای اول انقلاب، نمی توان کشور را اداره کرد.

او که به تازگی از دانشگاه آزاد اسلامی اخراج شده است گفت که پی در پی احضار شده است.

او علت وضعیت فعلی اقتصادی و سیاسی ایران را در سیاست های کلان حکومت به خصوص سیاست های خارجی می داند و در مصاحبه با یورونیوز گفت: «بی عملی دولت بی تقصیر نیست ولی مساله اصلی سیاست خارجی ما است که این فشارها را ایجاد کرده است.

همین روزها بحث تصویب و عدم تصویب لوایح اف ای تی اف است که با پیوستن به آن شریان بانکی ما باز می شود و دلارهای حاصل از فروش نفت به کشور برمی گردد. بحث رابطه با آمریکا و سیاست های منطقه ای ما هم تاثیر گذاشته و فشارهای بین المللی را روی ما به خصوص از سوی آمریکا زیاد کرده است.

نپیوستن به اف ای تی اف هم بانک ها را به روی ما بسته و همه دست به دست هم داده است تا چنین وضعیتی را شاهد باشیم. در مسائل دولت تقصری ندارد چون اختیاری ندارد و سیاست های کلان نظام، تاثیرگذار و علت است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) خروج کشورش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی را اعلام کرد و از بازگشت دور جدیدی از تحریم‌ها علیه تهران خبر داد. مرحله اول این تحریم ها ماه اوت (۱۵ مرداد) در دستور کار قرار گرفت و قرار است دور دوم آن از روز ۱۳ آبان اجرا شود.

حتما بخوانید:  آزادی‌های روز؛ مهدی حاجتی و سها مرتضایی

پس از خروج آمریکا از برجام و اعلام تحریم های جدید علیه ایران، وضعیت اقتصادی این کشور، بحرانی شد و قیمت دلار به پول ایران تا بیش از ۷ برابر رکورد شکست. هرچند که طی دو روز گذشته این روند صعودی متوقف و در پی صدور بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تامین مصارف ارز خدماتی و ادامه رونق بورس تهران، قیمت دلار و سکه در بازار آزاد ایران سیر نزولی به خود گرفته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *