فاز دوم حملات به ظریف کلید خورد فاز دوم حملات به ظریف کلید خورد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فاز دوم حملات به ظریف کلید خورد

فاز دوم حملات به ظریف کلید خورد

برترین‌ها: ظاهرا مصاحبه ظریف با نشریه اشپیگل درباره امکان مذاکره مجدد با آمریکا حالا حالاها تبعات خواهد داشت.  امروز  برخی از روزنامه های اصولگرا در صفحه نخست خود به مواضع اخیر وزیر امور خارجه که گفته بود: مذاکره با آمریکا غیرمحتمل نیست واکنش تندی نشان دادند.

ظریف در مصاحبه با نشریه اشپیگل گفته بود که ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی مذاکره با آمریکا را غیر محتمل نمی‌داند، به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد و تحریم‌ها را بردارد.

فاز دوم حملات به ظریف کلید خورد

روزنامه کیهان با تیتر «مطالبه ملت انتقام است نه مذاکره با قاتل شهید سلیمانی» نوشت: در حالی که هنوز خون سردار سلیمانی بر دستان آمریکایی‌های تروریست خشک نشده و فریاد انتقام ملت بلند است، ظریف در اظهارنظری قابل تامل از امکان مذاکره با آمریکا گفته است. آقای ظریف، بهتر است به دامان انقلاب و مردم ایران برگردید و رسما از ملت شریف ایران بابت این کار بسیار زشت خود معذرت خواهی کنید که دل آنها را آزردید و روح مطهر حاج قاسم سلیمانی ناراحت کردید و به مردم قول دهید دیگر اسمی از مذاکره با قاتلان حاج قاسم یعنی آمریکای خون آشام بر زبان نیاورید تا مردم شما را ببخشند.

فاز دوم حملات به ظریف کلید خورد

روزنامه فرهیختگان هم سخنان ظریف را اینگونه نقد کرد: تکرار کنید بلد نیستیم! دو سال پیش حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی ۹۶ ضمن متهم کردن منتقدان به نفهمیدن زبان دنیا، این‌طور وانمود کرد که فقط خود و یارانش به زبان و توان مذاکره مسلح و از تدابیر دیپلماتیک لازم برای مواجهه با دنیا برخوردارند. گذشت زمان حالا عیار ادعاهایی از این‌دست را به‌خوبی به سنجش گذاشته است. روزی اعلام آمادگی برای مذاکره با هر شخصی! با ترش‌رویی ترامپ پاسخ می‌گیرد، روزی دیگر جواب «اهلا و سهلا، ما آماده مذاکره‌ایم» با ترور نماد امنیت داده می‌شود و امروز نیز سخن گفتن از امکان مذاکره حتی در شرایط پس از ترور شهید سردار سلیمانی به دست نظامیان آمریکا و به دستور مستقیم ترامپ، با واکنش تمسخرآمیز «نه، مرسی!» پاسخ می‌گیرد. 

حتما بخوانید:  حمله سحر زکریا به رامبد: از او هیچ انتظاری نیست!

فاز دوم حملات به ظریف کلید خورد

روزنامه وطن امروز هم ضمن انتقاد از سخنان اخیر وزیر امور خارجه با تیتر دُرشت نوشت «شرم!»: ابراز انزجار عمومی نسبت به اظهارنظر نابجای ظریف درباره امکان مذاکره با آمریکا حتی پس از ترور حاج‌قاسم سلیمانی که پاسخ توهین‌آمیز ترامپ خطاب به او و ملت ایران را درپی داشت. موضع عجیب ظریف و پاسخ بی‌ادبانه ترامپ که دور از انتظار نیز نبود، تنها پیامی را که در سطح جهانی می‌تواند مخابره کند پیام عقب‌نشینی و پذیرش نسبی شکست در مقابل طرف متجاوز است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *