فریدون عباسی: با گرانی زندگی مردم را نابود نکنید فریدون عباسی: با گرانی زندگی مردم را نابود نکنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / فریدون عباسی: با گرانی زندگی مردم را نابود نکنید

فریدون عباسی: با گرانی زندگی مردم را نابود نکنید

رویداد ۲۴: عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم می‌گوید: تنها در صورتی باید قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود که دستمزد نیروی کار هم مطابق فوب خلیج فارس باشد و بیمه و خدمات اجتماعی واقعی به مردم ارائه گردد تا رفاه نسبی در جامعه دیده شود.

فریدون عباسی: نباید با گرانی زندگی مردم رانابود کنیم

فریدون عباسی معتقد است:

* تا زمانی که نظام حقوق و دستمزد در کشور اصلاح و ارزش پول ملی حفظ نشود، هرگونه اظهارنظری در این باره شعار است. او به رویداد۲۴ می‌گوید: عده‌ای از مسئولان مرتب می‌گویند قیمت حامل‌های انرژی در کشور ارزان است،اما باید از آن‌ها پرسید مگر قیمت نیروی کار در ایران بالاست؟

* آیا نیروی کار در ایران در شأن یک کشور متوسط دنیا درآمد دارد؟ آیا قیمت مسکن در ایران سنخیتی با قیمت‌های دیگر نقاط دنیا دارد؟ بین سال ۹۸ تا ۹۹، قیمت مسکن ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد و در طول ۱۰ سال، قیمت زمین در خارج از مناطق شهری ۱۱ برابر رشد کرده است. کجای این اتفاقات طبیعی است و کجای اقتصاد ایران سنخیتی با دنیا دارد که حالا حرف از واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی می‌زنند؟

* مدت‌هاست اصل معیشت مردم به خطر افتاده است و از یک طرف، حقوق‌های پایین و از سوی دیگر، افزایش عجیب و غریب قیمت مسکن، غذا و… مردم را دچار سردرگمی کرده است. در جایی حضرت علی (ع) می‌گوید در کوفه کسی نیست که مسکن نداشته باشد، شب گرسنه بخوابد و آب سالم در دسترسش نباشد. آیا اکنون وضعیت مطابق آن الگو هست؟ آیا امروز جوانان می‌توانند به راحتی صاحب شغل شوند، مسکن بخرند، ازدواج بکنند و بچه‌دار شوند؟ این‌ها ضروریات افراد است، اما خبری از اجرایش نیست.

حتما بخوانید:  خبر امیدوارکننده WHO درباره کرونا در ایران

* تنها در صورتی باید قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود که دستمزد نیروی کار هم مطابق فوب خلیج فارس باشد و بیمه و خدمات اجتماعی واقعی به مردم ارائه گردد تا رفاه نسبی در جامعه دیده شود. تا این اتفاقات نیفتد، نمی‌توان منت ارزان بودن حامل‌های انرژی را بر سر مردم گذاشت.

* زمانی می‌گفتند قبل از اینکه روی به اجرا بیاورید، طرح را روی کاغذ پیاده کنید، اکنون باید گفت در کامپیوتر بیاورید تا اثرات آن تصمیم در تمام حوزه‌ها با خروجی مشخص شود. هر تصمیم اقتصادی فقط حوزه اقتصاد را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، بلکه می‌تواند اثرات خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و… هم بگذارد.

*  اگر مردم خوب مصرف نمی‌کنند بخش عمده آن، متوجه مسئولان است. ریاضت که فقط برای مردم نیست باید برای مسئولان هم باشد، یعنی وقتی بخاری و کولر مردم پرمصرف است، بانک‌ها باید تسهیلات بدهند تا مردم راحت بتوانند نیاز خود را تامین کنند.

*  اصلاً قابل قبول نیست مرتب در خصوص قیمت‌های انرژی اظهارنظر کرد و به مردم شوک داد تا ندانند آینده چه می‌شود. قرار نیست زندگی مردم نابود شود که درآمد دولت بالا برود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *