قاسمی: آماده‌ایم اختلاف‌نظر با عربستان را حل کنیم قاسمی: آماده‌ایم اختلاف‌نظر با عربستان را حل کنیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قاسمی: آماده‌ایم اختلاف‌نظر با عربستان را حل کنیم

قاسمی: آماده‌ایم اختلاف‌نظر با عربستان را حل کنیم

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه درباره مناسبات تهران و ریاض می‌گوید: ایران این آمادگی را داشته و دارد، اگر اختلاف نظری با تعداد معدودی از کشورهای منطقه وجود دارد، در پشت میز مذاکره و به صورت مسالمت آمیز آن اختلاف را حل کند. ایران نیاز و چشمداشتی به خاک کشورهای همسایه و منطقه ندارد و کشوری مستقل است که سیاست‌هایش را خودش در تهران اتخاذ می‌کند.

قاسمی: آماده‌ایم اختلاف‌نظر با عربستان را حل کنیم

بخشی از گفتگو با قاسمی:

*ایران این آمادگی را داشته و دارد، اگر اختلاف نظری با تعداد معدودی از کشورهای منطقه وجود دارد، در پشت میز مذاکره و به صورت مسالمت آمیز آن اختلاف را حل کند؟

ما به همه حاکمیت‌ها در منطقه احترام گذاشتیم و در صورت نیاز و درخواست دولت‌های مختلف علیرغم اختلاف سلیقه‌هایی که با برخی از آنها داشتیم، به کمک آنها شتافتیم و از کمک و یاری نسبت به آنها دریغ نکردیم.

نگاه ما به همه کشورهای منطقه مثبت و سازنده است و امیدواریم این عقلانیت و درایت در مجموعه منطقه نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم به کمک و در کنار هم یک زندگی مسالمت آمیز و یک منطقه با ثبات و یک امنیت پایدار را برای همه فراهم کنیم تا بتوانیم خمیر مایه‌های یک بستر لازم را برای ایجاد روندی که بتواند توسعه اقتصادی درازمدت را برای منطقه فراهم کند، ایجاد کنیم.

می‌دانیم در پی سیاست‌های غلط آمریکا طی دهه‌های گذشته و حداقل دهه گذشته و تاسیس رژیم جعلی صهیونیسم در منطقه و دخالتی که در ایران در دهه ۵۰ داشتند و دیگر تحولاتی که در منطقه دنبال کردند که چیزی جز فقر و بی ثباتی به همراه نداشت، شاهد منطقه‌ای شدیم که با توسعه نیافتگی مواجه شد و فقر و فلاکت در برخی کشورهای منطقه با کمک برخی کانون‌های مشخص، به افراط گرایی منجر و نهایتا به یک تروریسم خشن در منطقه تبدیل شد و هم منطقه ما و حتی اروپا و بخشی از جهان شاهد ددمنشی این گونه گروه‌های تروریستی بودند.

حتما بخوانید:  پاسخ تند مشاور دولت به انتقاد تلویزیون از روحانی

امیدوارم این فضا برای همه کشورهای منطقه فراهم شود. ایران این آمادگی را داشته و دارد، اگر اختلاف نظری با تعداد معدودی از کشورهای منطقه وجود دارد، در پشت میز مذاکره و به صورت مسالمت آمیز آن اختلاف را حل کند. ایران کشوری مقتدر و بزرگ با سرزمینی وسیع و جمعیتی بزرگ است که نیاز و چشمداشتی به خاک کشورهای همسایه و منطقه ندارد و کشوری مستقل است که سیاست‌هایش را خودش در تهران اتخاذ می‌کند و علاقه‌مند است همه کشورهای منطقه بتوانند در مسیر درست و در جهت منافع مردم خود و منطقه حرکت کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *