قضاوت فغانی در رده‌بندی یا فینال جام جهانی؟ قضاوت فغانی در رده‌بندی یا فینال جام جهانی؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قضاوت فغانی در رده‌بندی یا فینال جام جهانی؟

قضاوت فغانی در رده‌بندی یا فینال جام جهانی؟

ورزش سه: بنابر اعلام فیفا تیم داوری ایران در هیچ یک از دو مسابقه مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ قضاوت نخواهد کرد.

علیرضا فغانی که به همراه رضا سخندان و محمد منصوری تیم داوری ایران در جام جهانی روسیه هستند، در دو بازی دور گروهی این رقابت‌ها بین تیم‌های آلمان- مکزیک و برزیل- صربستان و همچنین دیدار حساس مرحله یک هشتم نهایی بین فرانسه- آرژانتین قضاوت کردند.

اما در هیچ یک از چهار مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی تیم داوری ایران قضاوتی نداشتند و تنها علیرضا فغانی به‌عنوان داور چهارم در بازی تیم‌های اروگوئه- فرانسه حضور پیدا کرد و سخندان هم کمک داور ذخیره بود.

با اعلام فیفا آندرس کونها از اروگوئه، داور وسط بازی تیم‌های فرانسه و بلژیک که از ساعت ۲۲:۳۰ فردا شب در استادیوم سن پترزبورگ برگزار می‌شود، خواهد بود و نیکولاس تاران و مائوریسیو اسپینوسا، او را همراهی می‌کنند؛ ضمن اینکه سزار راموس از مکزیک داور چهارم این دیدار است و ماروین تورنترا کمک داور ذخیره خواهد بود.

قضاوت فغانی در رده‌بندی یا فینال جام جهانی؟

با توجه به عدم حضور فغانی و کمک‌های او در بازی‌های مرحله یک چهارم و دیدار فرانسه و بلژیک، این احتمال می‌رفت که شاید آنها در بازی چهارشنبه شب کرواسی و انگلیس که از ساعت ۲۲:۳۰ در استادیوم لوژنیکی برگزار می‌شود، داوری کنند که طبق تصمیم فیفا این اتفاق رخ نخواهد داد.

فیفا دقایقی قبل اعلام کرد که جونیت چاکر، داور ترکیه‌ای بازی تیم‌های کرواسی و انگلیس را قضاوت می‌کند و باهاتین دوران و طارق اونگون، دو هموطن او کمک داوران این دیدار از مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ هستند.

حتما بخوانید:  طراح استیضاح روحانی: قصد کودتا نداریم

شانس فغانی برای قضاوت فینال افزایش یافت

بیورن کویپرس، داور موفق هلندی هم داور چهارم بازی کرواسی و انگلیس خواهد بود و ساندر فن روکل، کمک داور ذخیره این دیدار است که این تیم داوری در بازی مرحله گروهی آرژانتین و نیجریه نیز حضور داشتند.

با این شرایط از بین ۱۰ تیم داوری باقی مانده، به نظر می‌رسد شانس علیرضا فغانی و بیورن کویپرس هلندی که قضاوت‌های بهتری از سایر داوران داشتند، برای حضور در دو بازی رده بندی یا فینال زیاد باشد؛ ضمن اینکه ساندرو ریچی از برزیل، نستور پیتانا از آرژانتین و مارگ گایگر آمریکایی هم جزو داوران موفق این رقابت‌ها بوده‌اند.

با این شرایط از بین ۱۰ تیم داوری باقی مانده، به نظر می‌رسد شانس علیرضا فغانی و بیورن کویپرس هلندی که قضاوت‌های بهتری از سایر داوران داشتند، برای حضور در دو بازی رده بندی یا فینال زیاد باشد؛ ضمن اینکه ساندرو ریچی از برزیل و مارگ گیگر آمریکایی هم جزو داوران موفق این رقابت‌ها بوده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *