قوه قضائیه: سوت‌زن‌های اقتصادی تشویق می‌شوند قوه قضائیه: سوت‌زن‌های اقتصادی تشویق می‌شوند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / قوه قضائیه: سوت‌زن‌های اقتصادی تشویق می‌شوند

قوه قضائیه: سوت‌زن‌های اقتصادی تشویق می‌شوند

خبرگزاری فارس: سخنگوی قوه قضائیه گفت: از افشاکنندگان اعمال خلاف قانون و درآمد‌های نامشروع حمایت می‌کنیم و به حسب مورد، آنها را تشویق هم خواهیم کرد.

قوه قضائیه: سوت‌زن‌های اقتصادی تشویق می‌شوند

غلامحسین اسماعیلی: 

* (در پاسخ به اینکه برخی به عنوان سوت‌زن هستند که فسادهای مالی را گزارش می‌دهند،آیا از این افراد حمایتی می‌شود): ما از نظارت موثر مردم استقبال می‌کنیم، مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام، انقلاب و کشور اگر با ناهنجاری‌ و مفاسدی مواجه شدند حتما به مقامات ذیربط و به ویژه دستگاه قضایی اعتماد کرده و گزارش کنند و اطمینان داشته باشند که مورد حمایت قرار خواهند گرفت و اسرار و هویت آن‌ها افشا نخواهد شد و چون اصلاح ساختار‌ها زمانبر است می‌توان از فردا نظارت همگانی را اجرا کرد.

* باید ساختار‌های ما یک ساختار‌های به روزی باشد که اجازه تخلف را ندهد، ما هم نیاز داریم ساختار‌ها را اصلاح کنیم و علاوه بر آن شفافیت در عملکرد‌ها را باید اصلاح کنیم. این دو مقوله است، ممکن است ما ساختار را اصلاح کنیم، اما کماکان ساختار در تاریکخانه‌ها جای بگیرد، لذا شفافیت و اینکه بشود دسترسی آسان به فعالیت‌ها داشت به سلامت جامعه کمک می‌کند.

* (در مورد اینکه این تشویق تا چه بازه زمانی اتفاق می‌افتد): سازوکاری پیش بینی نشده است، اما این اعلام و نظر را رئیس قوه قضاییه داده است که فعلا حسب مورد باشد به عنوان مثال ممکن است همین فردا، کسی اطلاعات مفیدی را در کشف یک مفسده کلان به ما بدهد این موضوع به ریاست قوه منعکس می‌شود و مشوقی نیز برای این قبیل افراد در نظر خواهیم گرفت.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  دلار ارزان و ارزان‌تر، واعظی: ادامه خواهد داشت

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *