لاریجانی: گناه کبیره نکردم که کاندیدا شدم لاریجانی: گناه کبیره نکردم که کاندیدا شدم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / لاریجانی: گناه کبیره نکردم که کاندیدا شدم

لاریجانی: گناه کبیره نکردم که کاندیدا شدم

ایسنا: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اولین گفت‌وگوی خود در فضای مجازی کلاب هاوس اظهار کرد: گناه کبیره نکردم که کاندیدا شدم. این همه توهین و تحقیر درست نیست.

علی لاریجانی: 

گناه کبیره نکردم که کاندیدا شدم. این همه توهین و تحقیر درست نیست. انتخابات باید با اخلاق همراه باشد. به نظر می رسد به جای نشاط و اخلاق انواع تهمت ها باعث کسالت مردم شده است. این منش باعث می شود که برنامه کاندیدها دیده نشود و فقط وقت صرف این بگو و مگوها شود. به دلیل شرایط معیشتی امروز مردم ، باید این وقت صرف گفت و گو و سوالات درست شود. با خاک پاشیدن بر صحنه انتخابات را تباه می کنند.

لاریجانی: گناه کبیره نکردم که کاندیدا شدم

وی در پاسخ به واکنش هایی به اولین تیزر انتخاباتی او گفت: به حرف من درست توجهه نکردند، مطلب من این بود حوزه اقتصاد جای قاضی نیست.  اقتصاد جای روابط طبیعی عرضه و تقاضا است. در واکنش به این مطلب حرف‌های عجیب و غریبی مطرح کردند. من افتخار می کنم در زمان جنگ در سپاه بودم و برای قضات شریف هم احترام زیادی قائل هستم. عرض من این بود هرچیزی جای خود را دارد.

لاریجانی در ادامه گفت: هر بخشی از حکومت وظیفه خودش را دارد. مقوله اصلاحات اقتصادی در مجلس است و بخشی اش در قوه مجریه است.

وی ادامه داد: دولت‌ها در ۱۲ سال گذشته در منتهی علیه سلایق عمل کردند. در مجلس کارهای منسجمی انجام گرفت. قوای مجریه باید از قوانین خوبی که در مجلس بود نهایت استفاده را می کردند. برای صندوق بازنشستگی ساعت‌ها در مجلس وقت می گذاشتم.

حتما بخوانید:  پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

وی گفت: ما ترتیباتی دادیم که بدهی های دولت به بازنشستگان بویژه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؛ اما دولت این کار را انجام نداد.

لاریجانی گفت: من قبول دارم که در قضیه بنزین  هم تدبیرش و هم اجرایش کاری نداشت. چرا این طور شد را نهادهای امنیتی و نظامی باید بگویند. پیشنهاد اولیه این بود که به هر ایرانی ۳۰ لیتر بنزین با یارانه بدهیم و هرکی بیشترش را لازم داشت در بازار آـزاد بخرد. این اصلاحات درست انجام نشد. اخر العمر اصلاحات دیگری آوردند. وقتی راه حل های اساسی‌تر قبول نشد راه های با اشکالی را بدون توضیح کافی برای مردم انتخاب کردند. اصل حرف این است که برای چالش های بزرگ در کشور راه‌های قانونی باید در قوه مجریه پیگیری شود.

لاریجانی در ادامه این گفت و گو از مجری درخواست کرد خانم‌ها را هم در بحث مشارکت دهید.

وی ادامه داد: قطعنامه ها کاملا روشن است. دوست عریز آقای جلیلی هم گفتند در زمان فلانی سه قطعنامه تصویب شد. قطعنامه ۱۹۲۹ یکی از بدترین ها در طول تاریخ سازمان ملل بود.

وی با اشاره به جزئیات قطعنامه ۱۹۲۹ و ۱۹۰۳ گفت: قطعنامه‌هایی که قبلا بوده است سنخش بیشتر مشکلات مردم نبود. روی موضوعات هسته‌ای و موشک‌ها بود. اما در قطعنامه های اخیر روی موضوعات بانکی و مبادله ای و تجاری دست گذاشتند.

این فعال سیاسی گفت: در فروردین سال ۸۵ توانستیم زنجیره سانترفیوژ بسازیم. ما مجبور بودیم مقاومت کنیم. وقتی دیدند اراده ما قوی است خانم رایس در ۲۱ تیر ماه سال ۸۵ اعلام کرد که آماده مذاکرات هستیم.

حتما بخوانید:  فوت جوانِ موردِ ملاقات با مدعی طب اسلامی

لاریجانی گفت: در مورد هلوکاست تمام جبهه غرب را علیه ما سوار می کردند و دخالت‌های دیگری ایجاد می کردند.

وی گفت: ما در یک مقطعی قبل از قطعنامه دوم و سوم روی سه هزار سانترفیوژ بودیم. گفتیم روی دور آهسته ای پیش می رویم. متاسفانه در داخل قابل پذیرش نبود و می گفتند موضوع هسته ای حل شده است.

ادامه دارد…

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *